Monday, October 09, 2006

Hei igjen, trofaste lesere! Da er jeg tilbake etter nesten en måned inaktivitet. Dette grunnet en litt kjedelig hverdag, liten skrivevilje og så en høstferie tilbragt i det gode Danmark.

Danmark var fint, rolig og jeg fikk lest en del. Jeg vet at det er en del av dere som leser som ikke klarer å finne glede i en god bok. Hvis du ikke liker å lese, hvorfor leser du dette? Ikke det at jeg har noe i mot det eller noe...

Jeg leste ferdig Dan Browns nye roman, hvis tittel lyder Iskaldt bedrag. Boken handler i all hovedsak om en falsk meteoritt. Jeg har tidligere lest Da Vinci-Koden av nevnte forfatter, en bok som var fantastisk. Etter å ha lest Iskaldt bedrag sitter jeg ikke igjen med samme følelsen.

Det er en ok bok med ok handling (selv om karakterene er skuffende endimensjonale). Det som skuffer stort, derimot, er Dan Browns skildring av scener og utstyr. Han bruker to sider på å forklare og beskrive rifler som blir brukt av spesialstyrkene i boken, noe som er helt og holdent urelevant, så vel som uinterresant.

Før selve boken starter, skriver Brown en liten notis som sier at alt av teknologi som beskrives i denne boken er ekte. Til min overraskelse (og delvis glede) beskriver Brown det såkalte Aurora-prosjektet. Dette er et hemmelig amerikansk flyprosjekt som alle (undersøkende konspirasjonsteoretikere som meg selv) vet finnes, men myndighetene benekter deres eksistens.

Aurora er et lite fly, omtrent formet som en flat kule med vingene innsmeltet i kroppen. Den blir drevet av en revolusjonerende ny motor, som går på halvfrossen hydrogen, altså hydrogensørpe. Dette gjør av flyet også går som en kule. Det kan (i følge vitner) gjøre 6 mach, noe som er omtrent det dobbelte av hva de offisielt raskeste flyene klarer i dag. Den kan dermed kjøre til hvilket som helst sted på jorden på maksimum tre timer. Fra Norge til Australia på tre timer, dere.

Motoren er en pulserende motor, noe som gjør at kondensstripene er veldig lette å kjenne igjen (kondensstriper er stekene som blir hengende etter flyet, som et slags kart på hvor det kom fra og hvor det skal). Kondensstripene ser omtrent ut som de gjør bak en tengeseriefigur som starter å sprinte. De ser slik ut: =()=()=()=()=()=()=()=()=. Det er en vanligkondensstripe med ringer rundt som kjennetegner den pulserende hydrogensørpemotoren.

Vel, nok om Aurora.

Hadde trening i dag. Jeg glemte at det var trening (fortsatt på feriemodus) og kom vel 20 minutter for sent. Brukte managerfrakken i dag, som gjorde stor suksess. Treninga var i og for seg bra, i den forstand av jeg fikk en bra trening. Jeg løp og jobbet for to, meg og Vegard. Tusen takk, ditt svin! Var på lag med han og min navnebror.

Alle tapte (som ventet) mot den uslåelige kombinasjonen av Charty, Christian og Thomas G (som erstattet en skadet (?) Tommy etter et par kamper). Thomas var som vanlig spesielt vanskelig å spille mot. Han har jo dobbelt av fysikken min og klarer å holde ballen på en måte det er fysisk umulig for meg å ta den. Likevel slo laget mitt, laget deres mot slutten, noe som beviser at hardt arbeid er alt du trenger, ikke nødvendigvis ferdigheter.

Et lite ord jeg har lagt til i mitt fornærmelsesordforråd er bastard. Det betyr det samme som det engelske ordet, men uttales bastard, ikke bæst'rd. Det betyr lausunge, et barn født utenfor ekteskap. Dust er også et fint ord.

Har du noen ekstra minutter på hånden (noe du har, hvis ikke hadde du ikke lest dette), kan du sjekke ut brukeren "l1a1m1o1u1n1t1a1i1n" på nettstedet YouTube. Han kommer med kommentarer og syn på diverse videoer som ligger på YouTube.

Iron Maidens siste skive sugde. Hørtes ut som hele skiva var en eneste kjedelig sang. Kunne nesten ikke høre forskjell på driten.


Det er vel det for denne gang, nå skal jeg hoppe i dusjen.

No comments:

Post a Comment