Friday, October 13, 2006

Hallaw! Da er jeg tilbake, etter at internett var nede i hele går. Beklager det.

Så... Det er fredag det trettende i dag. Jepp, det er helt sant. Forbausende nok har det ikke skjedd noe med meg (enda). Jeg pleier nemlig stort sett å bli eid på fredag den trettende. For et par år siden skulle jeg hjelpe min mor med å handle, og jeg mista en stor eggekartong i bakken. Ikke kult.

Ser ut til at det blir en kjip fredag den trettende for min del. Ble ikke noe av treninga i dag, så sendte jeg melding til Robert, Daniel og Henrik (Henrik var forøvrig den eneste som svarte), og det ser ikke ut til at det skjer noe. Tror jeg sender en runde til nå, bare for å plage.

I dag har den norske grøsseren "Fritt vilt" premiere. Tenkte på å få med noen til å dra, men det er jo for seint nå. Den skal jeg se, den ser krem ut. Hei, hvis du er en venn av meg, ta kontakt hvis du vil dra på kino!

Så en engelskregistrert bil i byen i går. Hadde de nye EU-skiltene og en stor hvit E på det. Regner med at det er England og ikke Estland eller noe. Da hadde det vel stått Est? Uansett da, det kan gått hende at det er en engelsk dude på ferie i pizzabyen Moss, men bilen var i alle fall ikke engelsk. Den hadde nemlig rattet på venstre side, noe som gjør at den ikke er engelsk.

Bare en liten merknad til slutt: Jeg hater folk som spiser hamburgere og pizza med kniv og gaffel. Jeg vet og synes selv at å hate er sterkt sagt, men det er få ting (egentlig mange) som plager meg mer. Manger tenker sikkert "Men man kan da ikke spise med hendene på en finere restaurant?" Nei, det kan man ikke, så ikke bestill mat du normalt skal spise med hendene, din idiot!

Hvis jeg noen gang ser en av mine venner oppføre seg slik kommer jeg til å tvinge de til å svelge gaffelen og eventuelt kniven. Så ta deg sammen!

Du er kanskje en av de som liker å se på morsomme filmer. Velkommen i klubben. Sjekk ut denne videoen. Svarte. Følg med på en av de første backflipsene over bilen. Det er snakk om cantimeter før hodet sier "ha det" og hopper av! Til vinteren skal jeg holde på sånn. Jeg har inneforstått meg med at jeg har vokst opp for beskyttet. Kambo er vel ikke stedet du flytter til for å herde guttungen din...

Derfor har jeg kommet til følgende løsning: Jeg skal skade meg mer. Jepp. Nei, ikke for å være kul. Dagen du ser meg gjøre noe, hva som helst for å være kul, vil jeg at du skal gå bort til meg og lappe til meg. Jeg har aldri brukket ett eneste ben i kroppen (Kraniebrudd ikke medregnet), kanskje det er på tide?

Til anledningen at jeg skal bli en idiot, har jeg endret mitt livsmotto til "Alt som er dårlig for deg, er bra for deg".

Har alltid likt vinter, snø og aking, så jeg gleder meg fælt til vinteren. Ekstremaking, soving og juleaften står på menyen. Vinteren er en fantastisk årstid. Det er vakkert ute, det er gode forhold for å bruke det du er født med på beina (Ski, din nordmann!), krøste småunger og å drikke kakao. Minussiden av det hele er jo den forbanna kulda, snøen som smelter på buksa og i skoa når du går inn, og som fryser buksene og sokkene til ishylser når du går ut igjen.

En av de værste følelsene i verden må være når det er så kaldt at busene fryser.

Til vinteren skal jeg kaste vannballonger på folk. Er ganske sikker. Kjøpte mange vannballonger i sommerferien, men fikk ikke brukt så mange av de. Tenk deg følgende scenario: Du får en vannballong i trynet i 20 blå. Først er det varmt, siden vannet er sikkert 30-40 grader varmere enn lufta, og kinnet ditt. Deretter blir det kaldere og kaldere og til slutt må du gå hjem til mammaen din. Ha, ha, ha, ha.

Gleder meg til å bygge snøborg også. Og spyle den med vann, sånn at vannet fryser til is og borgen står til slutten av mars. Hihi. Skal være mye mer ute i vinter. Skal bygge snømenn også. Stygge snømenn. Én stor jeg kan slå, mange små jeg kan tråkke på. Det rimte. Har funnet på noen idéer allerede. Jeg lager et snømannshode og setter det på bakken, lager fjes og en munn som hyler, og to hender som stikker opp av bakken. Og presto, du har en druknende snømann.

Skal også lage en snømann som ligger på bakken, og så kutte bort en del av midten på den, og sette snøkjelka mi der, slik at det ser ut som om kjelka har kjørt tverrs igjennom.

Gleder meg til vinteren.

No comments:

Post a Comment