Monday, November 20, 2006

Da er det vel på tide med et nytt tidskrevende innlegg her. Utakk er verdens lønn, er det ikke så man sier?

Har nå mottat den ene boken av Dan Brown, nemlig Engler og demoner.Venter i spenning på Den digitale festning, som jeg bestilte for tre uker og en dag siden. 22 dager. Håpløst. Bestilte fra Bokkilden, en norsk side, med base i Norge. Ingen av bøkene var utsolgt. Venter også på de to Kaizers Orchestra-LP-ene, som ble bestil for 15 dager siden. Fra et dansk firma, riktig nok. Men det sto at det skulle ta mellom 6 og 10 dager, siden det er en importvare.

I helgen gjorde jeg litt av hvert. Forandring fryder. På fredag var jeg hos min gode venn og trofaste leser Kenneth. Der var også en hel haug av andre venner. Christian, Julian, Steffen II og Thomas G. Thomas husker kanskje ikke så mye av det, men. ;)

På lørdag var det ut igjen, denne gangen på kino med Henrik, Niklas og Robert. Daniel svek oss (som vanlig). Han hadde bihulebetennelse, og derfor var det for slitsomt å se på en film. Vi ble enige oss i mellom om å møtes på Campino 21.45, og spise før filmen, som startet 22.50. En halvtime før filmen startet, var bare jeg og Henrik der. Robert hadde fått motorstopp på skuteren sin, og Niklas hadde ingen hært fra.

Etter litt innbilt drama og panikk, kom til slutt Robert, og så Niklas løpende. Filmen vi så var Borat: Cultural learnings of America for make benefit glorius nation of Kazakhstan. Filman hadde premiere på fredag, men jeg hadde sett den for en uke siden, sikkert på noe før-premiere-piss.

Filmen er fantastisk morsom. Borat er altså en karakter spilt av den samme fyren som spilte Ali G., som jeg regner med alle kjenner. Han er fra Kasakstan, og skal reise til Amerika for å lære av landet. Filmen er blitt bannlyst i Russland, og Kasakstan, om jeg ikke tar feil, fordi Borat fortelle mange ting om sitt land som kanskje vil bli sett på som rart her i vest. Dette er jo noe jeg finner helt latterlig. Tvert i mot burde østeuropeiske land ta filmen i mot med åpne armer.

Når Borat blandt annet at han har hatt sex med sin svigermor, og blir glad når han får høre at hans kone er død, gjør han jo ikke narr av Kasakstan, andre østblokkland eller andre sentralasiatiske land, han gjør narr av amerikanerne og deres forutinntatte mening om folk med mørk hud og bart. Nok om det.

Etter filmen ble jeg og Niklas med Henrik hjem, hvor vi gjorde ingenting. Høydepunktet var vel når jeg skulle spille min første Fifa 07-kamp, og dét på X-Box 360, en konsoll jeg ikke har noe erfaring med fra før, mot den rutinerte Christoffer Svelland. Han sa før kampen at "Dette blir walk over" og "Jeg skal pisse på deg". Men så vant jeg. Tror det var 2-1 eller 3-1. Eid.

Et annet høydepunkt var vel når vi bestilte kebabrull fra Campino, og det tok TO timer. Skammelig.

I dag regner det hardt, og det blåser høy og hester. V ar skikkelig nedtur å gå fra skolen til bussen. Var jo klissvåt og kald som om jeg hadde hypotermi på 10 minutter gange. Nedtur. Var også grisetrøtt og sulten i hele dag. Hadde sovet sånn ca. 15 timer i løpet av helga. Ganske bra, i og for seg, men når du er vant til 24 timer søvn i helga, er det litt av et sjokk for kroppen. På fredag spiste jeg tre pølser og en kebabrull, på lørdag spiste jeg litt middag (husker ikke hva) og en kebabrull, og på søndag spiste jeg én kebabrull. Rart jeg har energiunderskudd eller?

For å utnytte den minimale energien min hadde vi i dag valgfag, og det betyr for meg ballspill. Volleyball. Kjære gud, for en døv sport. Volleyball på tom mage og blodskutte øyne er ikke den beste starten på dagen.

Vel, da er nok et innlegg avsluttet her på Kampen mot tilværelsen, dette var min helg. Håper du har hatt det like fint som meg. Vi leses snart!

No comments:

Post a Comment