Tuesday, November 21, 2006

Hei igjen, så hyggelig å se deg!

Vel, i dag var jeg hjemme fra skolen. Jobbet med et KKT-prosjekt (Kultur, kommunikasjon, teknologi) som skal leveres til tordag. Det kan du bare kysse farvel. Det toget har forlatt perongen. Prosjektet skal være en analyse av bedriftskulturen i min arbeidsukebedrift, som da var Stordahl Musikk AS. En kjedelig bedrift med alt for lite å gjøre i.

Ellers har jeg spist tre toast i dag. Den ene lagde jeg i går kveld, men spiste den ikke opp da. Spiste to kjøttpølser, fløtegratinerte poteter og kokte grønnsaker til middag. Noe som egentlig smaker særdeles godt, men i dag var de fløtegratinerte potetene understekt og pølsene overstekt. Æsj. Heh, her sitter jeg og skriver æsj til en middag min mor brukte lang tid på å lage, når jeg fant toasten jeg lagde i går, men ikke spiste før i dag, fortreffelig. Ah, livet som rebelsk ungdom i Moss.

Videre kan jeg melde at jeg ennå ikke har mottat mine LP-er eller den siste boken jeg har bestilt. Litt nedtur. Men den boken jeg har mottat, Engler & demoner (Eller som jeg dessverre har skrevet, Engler og demoner) virker veldig god. Har lest en del i den, og kommet til kapittel 34. Dette er ikke med aktiv lesing, men noe jeg liker å kalle urban lesing. Eventuelt også ekstrem lesing. Denne ekstremsporten går ut på at man leser mens man gjør flere andre oppgaver samtidig.

For eksempel ekstremleste jeg i dag 33 kapitler mens jeg spilte dataspillet Football Manager 2007, gjorde lekser, drakk fem kopper te og spiste gårsdagens toast.

I morgen (I skrivende stund blir det i morgen, men det kommer ann på når innlegget er lagt ut!) har jeg to prøver (Tror jeg. Er ikke 100 % sikker på om det er samfunnslæreprøve). Den ene er terminprøve i gymteori. Hvilket tilsvarer 200 sider med svada og muskelgrupper, muskelfiber, treningsmetoder osv. Den får vi håpe jeg har flaks på.

Den andre prøven er Samfunnslære. Heldigvis mottok jeg min samfunnslærebok i posten for en uke siden, så jeg har anledning til å ha mer å pugge. Jippi!

Samfunnslæren burde gå bra. Forrige time hadde vi en veldig givende gruppediskusjon i klassen med vår lærer Rune Karlsen. Han er også kjent som "Cave man" på Malakoff. Eller 'Koffen, som Robert sier. I alle fall, diskusjonen gikk ut på krigsmetoder og -taktikker. Jeg var, som vanlig, fylt med innsikt og kunnskap om emnet.

Til fredag skal vi ha med en engelskbok til engelsktimen. Vi skal ha noe sånn vi-lærer-av-å-lese-bøker-alene-piss. Halvparten av klassen låner bøker så korte at de egentlig må kalles hefter fra biblioteket. Jeg, derimot, har kommet opp med en mesterplan. Siden vår engelsklærer tror jeg er et geni, bokstavelig talt, skal jeg ta med en Guns n' Roses-bok jeg har fra før. Den er på 226 sider. Gjett om hun blir imponert!

Jeg har jo lest sånn ca. 3 bøker om Gn'Rs historie, så jeg kan jo innholdet i boken. Å ha muntlig prøve på den er jo walk over.

Det første vi skulle gjøre når vi fikk Ying som engelsklærer, var å skrive et "brev" til henne om våre erfaringer og forhåpninger innenfor engelskfaget. Jeg skrev, som sant er, at jeg cruiset igjennom ungdomsskolen på karkter 5 og 6. På slutten skrev jeg sånn ca. dette:

"PS: I know my hand writing i quite poor. I hope it does not affect my grade. My doctor has explained to me that this is a direct result of my brain being higher developed than my physique."

Derfor tror jo Ying at jeg er smart, noe jeg anser meg selv for å være. Hun gir meg derfor mer frihet til å gå videre i materialet vi skal igjennom, dersom jeg finner det kjedelig og repeterende. Dette synes jo jeg er helt "top drawer". Dette er akkurat den behandlingen jeg føler jeg trenger for å maksimere min utvikling, både karaktermessig innenfor skolen og ved å bygge min karakter og personlighet.

Beklager om jeg var litt for seriøs for dere der, dette skal jo være en web log med et sarkastisk og syrlig syn på tilværelsen. Vel. Med dette vil jeg takke for en ny mulighet for å skrive til dere, håper dere viser den samme takknemlighet tilbake. Vi leses.

No comments:

Post a Comment