Tuesday, November 14, 2006

Hei, alle små barn.

Aller først vil jeg benytte anledningen til å være litt seriøs. Jeg vil ha ett minutts stillhet for å minne min gode venn Niklas' storebrors bortgang. Han ble 27 år. Det er ikke nok. Hvil i fred.

Huff... Det er litt vanskelig å være hyper og morsom nå. Men jeg skal gjøre et ærlig forsøk. Som dere sikkert har merket, har jeg ikke skrevet på en god stund. Det er dårlig gjort av meg. Men, når det eneste som skjer hver dag er at du drar på skolen, kommer hjem, spiser og sover, så skjønner dere sikkert (så smarte som dere er) at det blir lite å skrive om.

"I dag spiste jeg Grandiosa. Og drakk Cola. På gjensyn!" Det hadde liksom ikke vært den helt store litterære leseopplevelsen. Apropos litterære opplevelser. Jeg bestilte meg fire bøker for 15 dager siden. Bare én har kommet. Den heter "Bla bla (600 ting du slett ikke trenger å vite)" og består av rare fakta. Visste du for eksempel at Adolf Hitler var født i Østerrike, men flyktet til Tyskland for å unngå militærtjeneste? Litt ironisk når han er kjent som en av de storste krigerene i moderne historie.

Har også bestillt "Den digitale festning" og "Engler og demoner" av Dan Brown, en forfatter du kan lese mer om i et annet innlegg på min web log. Har også bestillt Samfunnslære-boka vår. Stygge ;libris sier hele tiden at den er til trykking. Har fått hentelapp i posten, men er ikke sikker på om det er bøkene eller om det er LP-ene jeg har bestillt. Har nemlig bestillt samerobjektene "Evig Pint" og "Maestro" av Kaizers Orchestra til LP. Bestillte også "Død manns tango" og "Mann mot mann", men de har jeg fått.

I dag var jeg hos tannlegen. Blæh. Har egentlig ikke noe spesiell frykt eller hat for tannleger, men jeg finner det en smule ubehaglig å ligge på ryggen mens en middelaldrene mann roter rundt i kjeften min og pirker tennene mine med en skrape. En skarp skrape. Bare lyden av tenner som blir skrapet er uutholdelig. Den værste lyden jeg vet om er nemlig lyden av måkebilens metallskrape mot asfalt og diverse kummlokk.

Som trofast leser vet du selvfølgelig at jeg knakk av en del av tanna mi for en stund siden. I dag var jeg altså hos tannlegen for å få satt inn en erstattningsbit. Gikk vel i og for seg helt fint. Leste litt Donald på venterommet. Gikk inn. Satte inn bit. Dro. Var vel ferdig på sånn ca. 10 minutter. Den nye delen er skikkelig fin og glatt å slikke på. Den er litt for stor da, så jeg klarer ikke å lokke kjeften 100 %, bare 99%. Litt irriterende, men jeg blir ikke hemmet.

Det har kommet ny utgave av det populære brettspillet Monopol. Denne gangen har bankkort overtatt for kontantene, leien er oppjustert, og du betaler mer realistiske priser for gatene. Ser fett ut :D

Da er jeg egentlig tom for ideer. Dette innlegget er kanskje ikke helt "top notch", da jeg er litt ute av skriveform, og dette ble mer en oppdatering på hva som har skjedd i det siste.

1 comment:

  1. Hahaha:

    «Den nye delen er skikkelig fin og glatt å slikke på. Den er litt for stor da, så jeg klarer ikke å lokke kjeften 100 %, bare 99%. Litt irriterende, men jeg blir ikke hemmet.»

    Utrolig morsomt igjen! Liker bloggen din Steffen!

    ReplyDelete