Monday, November 27, 2006

Ok, da var denne helgen over. Føles ut som om jeg skal falle om her jeg sitter. Helgen ble tilbragt med min fetter og min data. Fredag og lørdag frem til 18.00 med førstnevnte. Må kunne konkludere i at han er en dårlig taper. Grusa han i X-box. Old school X-box, ikke 360. X-box-en er forøvrig lånt av Daniel (også kjent som Dip), og jeg har vel hatt den i ett og et halvt år snart. Dessuten har jeg også hans Nintendo 64. Heh...

I dag var jeg hjemme fra skolen, i et siste frenetisk forsøk på å gjøre ferdig det sagnomsuste bedriftskulturprosjektet. Om det ble bra gjenstår å se, men jeg har i alle fall gjort noen time med arbeid fylt med panikk og frykt for å stryke i KKT.

I tilleg har jeg i dag spilt så godt som en hel sesong på Football Manager 2007, og jeg har startet på min syvende (!) sesong som manager for mitt kjære Atlético Madrid. Har også bedrivet litt ekstremlesing i dag. Vel, litt er nok nødig ordet jeg trenger her. Har vel lest noe sånt som 90 kapitler i dag, og har lest sånn ca. 90 % av boken ferdig. En liten bokanmeldelse kommer nok når jeg er ferdig.

Har ikke lastet ferdig GTA, men datamaskinenmin klarer ikke å åpne den. Når jeg trykker på installasjonsfila (eller hva det er) kommer mitt cd-brenningsprogram opp. Frustrerende.

Fikk hentelapp i posten i dag. Lurer på om det kan være min ventede bok eller min (entall) ventede LP. Fikk nemlig en mail i dag av firmaet jeg bestilte de to Kaizers Orchestra-LP-ene fra. Der sa de, kort sagt, at Evig Pint var fjernet fra deres vareliste. Derfor får jeg altså ikke den. Meganedtur. Håper bare jeg får Maestro.

Skal til tannlegen i morgen. Igjen. Er det mulig? Jeg har vært flere ganger hos tannlegen dette halvåret enn jeg har vært hele mitt liv! Ok, det var kanskje litt drastisk, men jeg har vært hos tannlegen fire eller fem gangen hittil. På et halvt år. Og i morgen skal jeg igjen.

Denne gangen skal jeg slipe litt på baksiden av den falske delen jeg fikk satt inn for et par uker siden. Den er litt for stor, så den skyver den høyre fortannen min (som den sitter på), forover idet den kolliderer med den høyre fortannen i underkjeven når jeg biter tennene godt sammen.

Faen til tannlegebesøk det har blitt og. Det er jo regelrett et sykt nummer. Fem tannlegetimer på 6 måneder. Noen som kan nummeret til Guinness rekordbok? Får jo en hel del unødvendig fravær på grunn av dette. Kanskje jeg kunne fått legeerklæring? Men da virker det jo som om jeg er tilbakestående. Legeerklæring er noe folk i rullestol får.

-Jaha, jeg ser at du har parkert ulovlig på handikap-parkeringsplassen?
-Nei, Konstabel! Skån meg! Her, jeg har en legeerklæring.
-Jaha, akkurat. Jeg forstår. Jeg beklager frue.

Jeg vil nødig ha legeerklæring.

Så, ja, skal til tannlegen. Kl 10.00. "Hurra! Fri to timer!" tenker kanskje de fleste av dere da. Men nei. Sjebnens bitre ironi fortsetter å daske meg i ansiktet. Jeg må nemlig opp på skolen først uansett, fordi jeg må levere det forbaska bedriftskulturprosjektet. Jævla drittprosjekt.

Og i stedet for å dra opp noen minutter før tannlegetimen, kan jeg like så godt dra opp dit kl. åtte. Vi har nemlig KKT i de to første timene. Så jeg er så heldig at jeg får lov å stå tidlig opp! Jippi!. Faen...

En eller annen idiot sa en gang "If life gives you lemons, make lemonade" for å oppfordre folk til å se det positive i ting. Vel, her lanserer jeg mitt visdomsord og håper at det blir minst like populært:

"Hvis livet gir deg tannlegetimer midt i skoledagen, slik at du må gå midt i en time for å komme deg til tannlegen; ikke gå tilbake til skolen etter du er ferdig med tannlegetimen"

Vel, vi får se om jeg fulgte mitt visdomsord, det kommer an på hvor lang tid dustelegen bruker. Du får sjekke inn her i morgen og lese hvordan det gikk hos tannlegen. Ciao.

2 comments:

  1. Du slår fortsatt ikke dagen MIN idag! Dagen starter med at jeg ekstremt trøtt sovner i dusjen. Klokka er 06.50. Jeg våkner ti minutter senere av at mamma hamrer på døra. Jeg går hjemmefra 07.50. Bussen går 52. Jeg har altså 2 minutt på meg. Jeg gir faen og går rolig mot bussen. Som ved et mirakel dukker den opp akkurat når jeg kommer fram. 07. 59.

    Jeg dukker opp til første time, Italiensk, som eneste elev! Jeg stikker til lærerværelse og finner ut at vi hadde fri. Jeg kunne altså sovet til 10.00.

    Jeg stikker til Lilletrøm og treffer på noen kammerater som har andre C-språk. Finner ut at vi ikke hadde enkelttimen med Engelsk heller. HURRA! Jeg kunne ha kommet etter storefri!

    Etter å ha spilt Pro Evolution 6 på Spaceworld siden åpningstid, stikker jeg tilbake på skolen. Der har jeg èn time Naturfag. Etter at timen er ferdig begynner folk å gå hjemmover. Jeg skjønner jo selvsagt ingenting. Sløv som jeg er har jeg ikke fått med meg at vi har fri de to siste Norsktimene.

    Suma sumarum: Jeg har hatt èn enkelttime gjennom skoledagen. Kunne fint ha droppet hele dagen liksom. Care om man får èn times fravær liksom.

    Det endte heldigvis med at en kamerat med medfølelse spanderte en kebab på meg. :)

    ReplyDelete
  2. Du er kongen, Thomas. Glad i deg :P

    ReplyDelete