Wednesday, December 13, 2006

God Luciadag!

Hadde terminprøve i Egen bedrift i dag. Egentlig skulle det vel også være en del om Prosjekt der, men det var det i alle fall ikke. Må ha vært en av de værste og beste terminprøvene jeg har hatt, og dét på en gang. Det hadde seg nemlig sånn at prøva var jævli inni helvete vanskelig. Svarte farvestifter! Hadde en skamsvær oppgave om regnskap. Postere, lage lønningslister og avslutte regnskapet. Videre var det også to mindre, men dog like diabolske, oppgaver om priskalkyle.

Ligger skremmende nok i faresonen helt nederst på karaktertabellen med denne prøven, vil jeg tro. Alle i klassen fikk ulikt svar på regnskapet. Jeg fikk beskjed om at man ikke kunne stryke så lenge man leverte noe, så jeg stressa litt mindre på de to priskalkyleoppgavene, men jeg fikk det fortsatt ikke til.

På regnskapsoppgaven fikk jeg 800 000 i vik, så jeg prøvde en gang nummer to. Da fikk jeg 900 000. Jævla motiverende. Heldigvis var alle andre i klassen like fortvilet, så det ble en del snakking og spøking. Johan tegna et smilefjes i Paint, og printa ca. 40 av de. Læreren gikk helt i taket og babla om sløsing av ark. Mens hun ga oss en sjennepreken, sto hun ved printeren, så Johan printet like så godt ett eksemplar til av tegningen sin. Han var tydeligvis veldig stolt av den.

Fortsatt venter jeg på boken Den digitale festning av Dan Brown. Den ble sendt for to uker og en dag siden. Og den ble bestilt for nesten to måneder siden. Begynner å bli skikkelig arg nå. Holdt på å si at jeg håper ved gud at den kommer til jul, men jeg tror ikke at gud finnes, så det ville vært litt hyklersk. Men jeg håper den kommer til jul. Noe av det beste med jula er romjula. Masse nye gaver er helt klart fint, men for meg handler jula om å utnytte en religion man ikke tilhører, for å få fri.

Nei da. For meg handler jula om å roe helt ned. Lese en god bok, se på feel good-filmer, drikke og spise godt. Synes det egentlig er skammelig at folk som er muslimske, buddhistiske, hinduer, eller hva som helst, får fri i jula, når de ikke tror på Jesus.

Dessuten står det i bibelen at Jesus ble født i mars. Jepp. Tror du meg ikke? Lær deg bibelhistorien din, du!

I morgen har jeg fri igjen. Studiedag igjen, for på fredag er det KKT-prøve (Kultur, Kommunikasjon og Teknologi). Så da blir det vel å sove lenge, høre på musikk og å lese litt, med mindre jeg får meg opp av senga og gjør noe konstruktivt. Er så kjedelig å sitte på dataen for tiden, siden jeg er gått så himla lei av FM. Og da er det liksom ikke noe annet å gjøre. Hei, kanskje jeg skal se på God Morgen, Norge? Elsker det programmet.

Det er så koselig. Med Blomster-Finn som lager fine buketter, og Grete som lager gode matretter. Dessuten har de så fine gjester. Noen ganger er det søte temaer som julehistorier, noen ganger er det om krig og verdensledere. For en komplett pakke, hva?

Det hørtes kanskje litt vel tvilsomt ut, og det må jeg beklage og ta avstand fra. Jeg er hetrofil.

Nå som det er avgjort, avsluttes denne kalenderluken, luke nummer 14. Nei, vent, 13. Hehe. Jadda. Vi leses dag. Kos deg på skole (eller eventuelt jobb). Tenkt på at mens du sliter, ligger jeg og sover, eller kanskje ser på God Morgen, Norge med en kopp kakao og et pledd rundt meg. Ha en fin dag!

No comments:

Post a Comment