Thursday, January 11, 2007

Det snør, det snør - tiddeli bom.
Det er det det gjør - tiddeli bom.
Nå snør det mye mer enn før - tiddeli bom og huttemei tu.

Så kaldt det er - tiddeli bom.
Jeg kjenner det her - tiddeli bom,
Jeg kjenner det på mine tær - tiddeli bom og huttemei tu.


På tide at det begynte å snø. Dette er sesongens første snøfall. Den første snøen siden et par dager i oktober, og før det; mars. Håpet og ba om snø til jul (til tross for min ateisme!), men den gang ei. Dette har vært den varmeste vinteren i mitt minne, og i går var det vel nærmere 8-9 grader ute. i dag er det derimot 0 eller under, siden sneen legger seg.

Elsker snø. Det er så anvendelig.

  1. Det er fint å se på.
  2. Det kan kastes som prosjektil med stor fart og treffsikkerhet.
  3. Det er bevegelig; man kan plassere det i andres nakker/bukser.
  4. Det er glatt, og kan dermed akes på.
  5. Det er godt å spise.
I nicket på MSN har jeg for øyeblikket "Snow, at last!" Endelig snø på norsk. Det fikk jeg klager på. Egentlig én da.
jeg blir kald og bløt av det, og håret blir seende møkk ut
Her har du mitt motsvar: Du blir kald av luften, ikke snøen. Hadde det ikke vært kaldt i luften, hadde det ikke vært snø, ergo det er luften som påfører kulde.

Dessuten er det ikke snøens skyld at du blir bløt; det er DIN skyld. Snøen holder minusgrader, og er ikke en levende organisme har bestemt dette selv via evolusjon. Du holder derimot omtrent 37 plussgrader, og dreper snøen med din varme. Siden snøen er kald når han lander på deg, og du dreper den, kan den ikke flytte på seg, og derfor blir du bløt. Din snømorder.

Hah. Pissa på.

Fikk tilbake gymteotriprøven tilbake i går, fikk 3/4. Ganske fornøyd. Hvis jeg ikke får 4 i gym, skal jeg kaldkvele gymlæreren min (Se disclaimer øverst på siden). Fikk også norsktentamen tilbake, hvor jeg fikk 4+. Hadde skrevet en super 4,5 sider lang stil om hvor kommersiell julen har blitt, men ble trukket fordi læreren ikke var helt sikker på om jeg hadde svart på oppgave. Hva så? er ikke en god stil hovedpoenget med norsktentamen?

Og i dag fikk jeg tilbake KKT-prøven. Fikk 3/2 på KKT-biten, med best i klassen. Fy svarte for en glup klasse, hva? Jeg er reineste Einstein for disse folka. I tillegg fikk jeg vite hva jeg får på engelsk-delen. Det var 5. Garantert best i klassen. Veldig fornøyd, for jeg kan ikke en gang huske hva jeg skrev om. Men Ying tror jo fortsatt at grunnen til min dårlige håndskrift er at kroppen har brukt ressursene til motorikkutvikling for å fôre hjernen. Så engelsk er på en måte walk over for meg.

Hadde i dag datarommet, så det ble fint lite med læring. Gjorde et par oppgaver, og fikk spille når vi ble ferdig, så vi ble temmelig kjapt ferdig. Hadde prøve i KKT etter storefri, hvorpå vi fikk gå når vi var ferdig. Prøven skulle omhandle tele- og datakommunikasjon, etikk og moral. Dessverre var det ikke én eneste oppgave om etikk og moral. Den ene oppgave lød:

På vei hjem ser du en vill elefant i gaten mens den spiser pizza og drikker brus. Du løper til nærmeste avis for å tipse de om nyheten, men de har stengt. Hvilke teknologiske hjelpemidler kan du bruke for å tipse de om saken?
For en latterlig oppgave.

Planen for resten av dagen er som følger. Mellom halv fem og fem skal min far og jeg kjøre til Henrik, plukke han opp, kjøre til Stordahl i byen. Der skal vi sjekke ut symbaler, symbalstativer, egg shakers, munnspill og munnspillærebøker. Derefter bører det opp til Nikas for å jamme mer sammen bandet.

Vi leter for øyblikket etter trommesett, heads symbalkikkinga. Har funnet to til 2k, det ene på Finn.no og det andre på Sound1.no. Det på Finn er brukt i tre år, så det må ha kostet mye mer når det ble kjøpt.

Men du? Vi får snakkes en annen gang. Rettelse, leses. Cheerio.

1 comment: