Tuesday, January 09, 2007

Da kan jeg ønske dere tilbake. Hadde tenkt til å skrive i går, men du vet… Det suger. Å skrive, men ikke å skrive. Hm. Det er deilig å slippe løs følelsene og å få så mange positive tilbakemeldinger, men det er så kjipt å faktisk sitte her og skrive.


Forrige innlegg var… Nå kal vi se… På torsdag. På fredag, som vanligvis er den slappeste dagen, gjorde vi mindre enn noen gang. Husker faktisk fint lite av hva vi gjorde på skolen. Ah, jo, i engelsk (med Ying) skulle vi skrive en historie. Det vil si, hun skrev den første setningen og vi skulle fortsette på den. Hun skrev ”On New Year’s Eve many people was hurt by fireworks”. Dessverre var det en del som misforstod oppgaven, og det hele utviklet seg til en liste over fyrverkeriskader folk hadde sett og hørt. Utrolig nok.


Ellers var det en rolig fredag, jeg satt hjemme på datamaskinapparatet.


På lørdag dro jeg, Henrik, Robert og Daniel til Niklas for å ta bandprosjektet vårt videre spille inn noen låter. Må si at det var fantastisk morsomt. Vi kom vel dit rundt 20.00, bestilte kebab og begynte å jamme. Har to sanger her på dataen som er live jamme-materiale, om noen er interesserte. Vi begynte på én seriøs sang. Vil du laste ned første demo, kan du gå hit:


http://files.filefront.com/Guttetur_aka_Save_Yourselfmp3/;6502352;;/fileinfo.html


Det du hører er Henrik på gitar, Niklas på intro, Robert på snufs ved overgangen og meg på munnspill. Ja, jeg vet at munnspillinga suger, men dette ble tatt opp uten oppvarming. Dessuten har munnspillet mitt en veldig sur og skarp tone, så jeg vurderer å kjøp meg et nytt.


Har en del ideer til sangen. For det første burde munnspillet før første vers være mye kortere. Har også personlig skrevet førsteutkastet til teksten. Kan røpe så mye som at refrenget går slik:


Grillpølser og et åpent bål
Det er alt du trenger
Kalde pils og gode venner
Det er alt du trenger

Selv om det har en veldig feel good-vibe og sound, tar teksten en vending mot det mer deprimerende aspektet ved alkoholberusning, nemlig at mageinnhold rømmer ut av magen og ut av munnen. En tekst ganske så selvbiografisk etter fjorårets guttetur til Gjøva, en øy ute i Oslofjorden her. Vil ikke røpe så alt for mye, det kan hende dette blir helt fantastisk bra, vi skaffer oss en MySpace-side, blir oppdaget, norgeslansert og blir rike.


Bandnavnet er det ennå splittelse innen gruppen om. Niklas mener vi burde hete The Emos, siden være to første sanger alle omhandlet emoer på en eller annen måte. Jeg og Henrik er begge sterkt imot dette. Selv synes jeg bandnavn med The foran, er tøffe, så et kult alternativ hadde vært The Nerds. Let’s face it, vi er jo alle nerder på hver vår måte. Niklas er teknologinerd, Henrik er gitarnerd, Robert er filmnerd, Daniel er datanerd og jeg er musikknerd.


Etter noen timers opptak og jam, dro Daniel først. Vi fortsatte, da han egentlig ikke er et medlem av bandet i den forstand at han ikke spiller på noe instrument. Klokken to gikk vi ut i stuen til Niklas og spilte poker. Det ble en relativt kort sesjon, med showdown etter tre kvarter. Jeg tapte knepent to store potter tidlig og røk ut like etter.


Klokken kvart på tre dro vi fra Niklas. Jeg, Henrik og Robert skulle alle gå hjem. Vi gikk sammen, jeg brukte en time og fem minutter. Vet ikke hva Henrik og Robert brukte, men vi skilte lag ved Kambo skole, så de må ha brukt henholdsvis omtrent fem og 10 minutter til.


Søndagen ble brukt til det søndager skal brukes til, nemlig soving og ellers ca. ingenting.


I går var det faktisk en eller annen luring som kastet et helt, rått egg i kantina vår. Jeg og en hel gjeng dudes satt ved et bord, og rett ved siden satt det noen jenter, deriblant Linda, som en del av dere kjenner. Plutselig slår et egg ned på bordet deres, og egg spruter over alt. Lurer egentlig på om de prøvde å treffe oss.


I dag hadde vi KKT med Leif Skarpeid, som var fraværende. Derfor var sektorleder for Salg og Service (Nå Service og Samferdsel), H.C., innom og ga oss noen oppgaver. Som ingen gjorde. Som nevnt tidligere i ”vinter”, bråkete klasse + mye frihet = 0 arbeid. De to første timene ble med andre ord brukt på CS.


Deretter hadde vi regnskap med Tore. Vi gikk igjennom årets terminprøve i Egen Bedrift (siden alle gjorde det så dårlig), hvor regnskap er en stor del. Det gikk veldig bra. Jeg fikk også igjen terminprøven, hvor jeg fikk karakterens 3. Klassens beste, likt med Erik Lunde. Bra, men ikke bra nok

Nå har jeg hørt gjennom Esbjörn Svensson Trios From Gagarin’s Piont of View. Dette er progressiv jazz på steroider. Veldig bra. Anbefales. Deilig å ha på i bakgrunnen her nå som det er så kaldt og greier. Eller, kaldt er det jo ikke 7 plussgrader. Sykt. Men det blåser noe helt djevelsk. Helt djevelsk.


Alle snakker om at det er global oppvarming sin skyld. Og det er det jo. Men folk sier også at oppvarmingen er menneskeskapt. Noe av det, kanskje. Tingen er nemlig den at hele universet varmes opp. Interessant lesing for de miljøbevisste:


http://www.usatoday.com/tech/science/space/2006-05-04-jupiter-jr-spot_x.htm?POE=TECISVA
http://www.space.com/scienceastronomy/mars_ice-age_031208.html
http://www.space.com/scienceastronomy/pluto_seasons_030709.html


Vel, det var det i dag. Nå skal jeg kose meg med det siste m og Illustrert Vitenskap. Vi leses!

No comments:

Post a Comment