Monday, July 27, 2009

Wow, innlegg nummer 106. Jeg har brukt et latterlig antall timer på å skrive her. Før du i det hele tatt tenker det: Ja, jeg er klar over at det er en uke siden siste blogginnlegg. Dette innlegget har egentlig vært så godt som klart for "publisering" et par dager nå, men mens jeg så flere og flere videoer (Du skjønner hva jeg snakker om etter å ha lest ferdig) måtte jeg skrive mer og mer. God fornøyelse.

Vel, mine damer og herrer. Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg enda, men jeg skal gå på universitet til høsten. Nærmere bestemt Universitetet i Oslo, som jeg våger å si er norges beste universitet. Etter å ha sikret meg en firer og en toer på privatisteksamen er studiekompetansen på plass, og selv om jeg var lenge etter fristen med å ettersende bevis på militærtjeneste skal jeg altså studere til høsten. Jeg skal på Religionsstudier, noe som passer meg utmerket.

La meg presisere: Jeg har ikke tatt en 180-graders vending. Religionsstudier er ikke en studielinje for å bli prest. Det er en linje hvor jeg skal studere religion i politiske og sosiale sammenhenger. Man skal visst lære å analysere og å være skeptisk, så det kan passe godt for meg. Hvis dette er en linje som er vennlig mot kristendom og/eller kreasjonisme, så er jeg ute av døren før du rekker å si "gud". Religion har absolutt ingenting å gjøre i et klasserom.

Jeg er antageligvis en av de større ateistene du har noen gang hvert i (in)direkte kontakt med. Jeg vil heller dø enn å bli omvendt. Nei, jeg sier absolutt ikke at jeg ville ofret meg for troen min jihad-style. Det jeg sier er at hvis et kristent korstog hadde nådd Norge så hadde jeg heller hoppet utfor et stup. I USA er det faktisk folk som mener at kreasjonisme (At en allmektig skaper lagde mennesket og alle andre livsformer, inkludert dinosaurer, for 6-10 000 år siden) bør bli undervist på skolen. I vitenskapsfag. Og i mange stater har de fått det til.

Jeg så en video på YT nå som gjorde meg så provosert at adrenalinet fløt. Det var en kristen idiot som sier at det finnes bevis for at evolusjon ikke skjer. Hvorfor? Fordi i løpet av de siste 3-400 årene har 120 typer fugler som ikke kan fly (f.eks. pingvin-arter og Dodo) dødd ut på grunn av endringer i miljøet deres. Hans argument var at hvis miljøet endret seg så de ikke kunne leve der lenger, hvorfor utviklet de ikke da flyveevne og fløy vekk? Fy faen i helvete, din cunt pickle. Det tar ikke tre dager å utvikle flyveevne, drittsekk. Det tar millioner av år.

Samme rasshølet mente at hvis du fant en liste over grunnstoffene mennesket inneholder, og tok representative deler av disse stoffene (Dvs. likt forhold mellom f.eks. helium og hydrogen i menneskekroppen samt de andre stoffene) bare i mindre mengder, puttet de i en krukke og rørte rundt, så vil det hoppe ut et mini-menneske. På dette tidspunktet er jeg i en blanding av skrekk, sjokk og utter disbelief.

Men bare vent! Så gjør han seg skuddsikker: Han sier at hvis det kommer frem et mini-menneske, så er dette bevis på hvordan gud lagde mennesket. Hvis det ikke dukker opp en oompa-loompa, så er det tegn på at man trenger en "hemmelig ingrediens", og hinter til gud. Hva faen? Hørte jeg riktig? Jada, dette er en sann kristens syn på et rettferdig vitenskapelig eksperiment. Han har kommet frem til konklusjonen han vil ha før han prøver å lage et menneske ved å helle oksygen, nitrogen, hydrogen og så videre i en krukke.

Ærlig talt. Det er litt dårlig gjort å plukke på han. Når man helt oppriktig mener at man kan lage biologiske skapninger ved å kaste sammen noen elementer i en krukke så kan man ikke være ved sine fulle fem. Men selv om dette individet er laaangt unna sinnsfrisk er dette typisk for både radikale kristne og kreasjonister. De vet allerede konklusjonen de vil ha, og de leter etter fakta som kan støtte dette. Dette er selvfølgelig helt motsatt av vitenskap, hvor man først samler fakta og så prøver å trekke konklusjoner fra nevnte fakta. Og det er nettopp derfor kreasjonisme ikke kan undervises i vitenskapsfag. Det er ikke vitenskap. Tvert i mot; det er religion.

Det største problemet med kristne er dog at de ikke har satt seg inn i evolusjonsteorien. Jada, de sier at de har gjort det, men de fortsetter å lire av seg idiotiske argumenter som "hvordan kan alt ha blitt så perfekt gjennom tilfeldigheter?". Faens idioter. Når du klarer å si noe så komplett tilbakestående så er det pinlig åpenbart at du ikke har satt deg inn i evolusjonsteorien. Evolusjon er nemlig det motsatte av tilfeldigheter: Det er at man tilpasser seg etter bestemte behov.

Noe som også plager meg stort er at kristne ikke er smarte nok til å lese. Charles Darwins Survival of the fittest er selvfølgelig evolusjonsteoriens store "gjennombrudd". Kristne begriper ikke de to betydningene av "fit". Den første er selvfølgelig tilpasset, den andre er sterk. Charles Darwin sa aldri at de sterkeste overlevde, han sa at de som er best tilpasset til sitt miljø overlever.

Så hva er den mest suksessfulle arten på jorda? Hvis du tror at dette er menneskearten, så tar du feil. Klart vi er smartest. Men jeg vil argumentere at en art så "ubetydelig" som maur er mye bedre enn oss når det gjelder tilpasning til naturen. Det finnes maur på alle kontinenter unntatt Antarktis og noen isolerte øyer. Noen maurtuer kan være på lik størrelse med fire "blocks", det vil si 4x6-800 meter. I disse maurtuene kan det leve opptil 40 millioner maur.

Direkte sitat fra en YouTube-video:
"If you believe you were 'un-intelligently' designed, that there were no intelligent hand in your creation, that means you are a biological machine; a slave to chemical reactions in your brain. Which means you can't trust your thoughts. So, if you can't trust your thoughts how in the world can you claim that what you know is truth?"

Eh... Ja. Dette er vel ikke akkurat noe sjokk på noen, dette er vitenskap 101. Alle er slaver til sine kjemiske reaksjoner, det er nettopp dette som gjør at vi har følelser. Men hvordan gjør dette at man ikke kan stole på sine tanker? Uansett om du tror vi utviklet oss fra amøber eller om du tror gud lagde oss så er alle mennesker slaver for kjemiske reaksjoner i hjernen. Og forresten: Ingen kan påstå at det de vet er sannheten, selv ikke kristne. Litt dyp filosofi her nå, men sannhet er relativt. Man kan ikke bevise at man selv eller noe annet eksisterer. Fortid og fremtid er umulig å bevise, så det eneste som eksisterer er akkurat nå. Og fri vilje eksisterer ikke, for alt er en kjedereaksjon fra big bang. Les deg opp på determinisme på wikipedia hvis du ikke skjønner.

Samme dusten som sa det over (Ikke meg, men han andre dusten) fortsetter med det han er best på: idioti. Han sier at siden vi lærer barn at vi kom fra aper, så tror de at de kan oppføre seg som dyr, og Columbine er et direkte bevis på dette. Eh. Hva? Han sier så at det står i biblen at mennesket startet stort og sterkt, og at man til dags dato finner skjelleter fra mennesker i størrelseskategorien 12-50 feet. 50 feet er 16 meter. HVA FAEN ER DET DU SNAKKER OM DIN RETARD? Hvor er bevisene? Det har aldri eksistert et menneske i nærheten av fire meter en gang!

Nå tror jeg det er best jeg gir meg før jeg henter en bensinkanne og rusler ned til nærmeste kirke. Melding til PST: Vennligst ikke arrester meg hvis noen kirker i Moss brenner ned i nærmeste fremtid. Hvis du har lyst til å se hvor latterlige kreasjonister er, så bør du gå på YouTube og finne brukeren "Thunderf00t". O-ene er tallet 0. Se hans serie kalt "Why do people laugh at creationists?"

tl;dr: Skal begynne på UiO for å ha Religionsstudier. Hvis det er Jesus-elsk, går jeg på dagen.

Før jeg dro til Tromsø i en uke gjorde jeg en genistrek: Jeg kjøpte meg et PS3-spill. But wait! there's more: Som om det ikke var dumt nok å kjøpe et spill dagen før jeg drar på ferie så kjøpte jeg spillet samtidig som broren min sendte inn PS3-en sin på reparasjon. Altså, la meg forklare: Mens brutter'n sto i serviceluka på Elkjøp vandret jeg rundt inne og fant et spill jeg kunne tenkt meg. Det gikk ikke opp for meg at jeg: 1. skal være borte i åtte dager, og 2. PS3-en blir sendt på reparasjon akkurat nå.

Så nå sitter jeg har med et spill jeg har utrolig lyst til å spille, men jeg har ikke noe å spille det på. Herlig. Spillet er, dersom du bryr deg, Call of Juarez: Bound in Blood. Det har fått ganske bra kritikk, og jeg elsker både westernfilmer og skytespill, så jeg tenkte at det måtte være noe for meg.

Hva skal jeg gjøre om ettermiddagen nå som Tour de France er ferdig? Aner ikke. TdF er en fantastisk konkurranse, og det har vært meget underholdene i år, som alltid. Vår egen Thor Hushovd vant poengtrøya, men det ble vist gang på gang at Mark Cavendish er en bedre sprinter. Cavendish vant siste etappe, mye fordi Thor holdt på å bli kjørt ned av Garmins Tyler Farrar. Men "Cav" var helt fantastisk, og vant seks etapper, mange av de i spurt mot Thor.

De siste dagene har det vært mye snakk om at Tour-vinneren Alberto Contador kan være dopet, spesielt etter hans seier opp Mont Ventoux (Om jeg ikke husker feil). Han har vært helt uslåelig i år, og det så ut som helt lekte seg med Schleck-brødrene til tider. Kan han være dopet? Vet ikke. Det er liten tvil om at Contador er mystisk god, men han blir dopingtestet kontinuerlig.

Helt til sist en liten plan jeg, Robert og Niklas har: Neste uke skal vi på telttur i Finnskogen. Dette er utenfor Oslo, og vi skal slå opp base på Flobergseter Gård. Jadda, Robert har visst bonde-gener han også. Der skal vi ligge i telt, drikke øl og kose oss. Mener å huske at Robert nevnte noe om paintball også, så dette kan bli bra!

3 comments:

  1. Du bør se "100 Reasons Why Evolution Is Stupid" - se og le :) Google it. Virkelig morsomt og skremmende..

    ReplyDelete
  2. Jeg så et kvarter før jeg måtte stoppe. BTW: "Dr" Kent Hovind er for tiden i fengsel for diverse ting, blant annet Fraud. Han fikk doktorgraden sin bokstavelig talt i posten, og det finnes ingen bevis for at han noen sinne har vært en lærer, til tross for at han sier han var det i 15 år.

    ReplyDelete
  3. Yay! :D Det visste jeg ikke, men det kom ikke som noen stor overraskelse... Større tulling skal du lete lenge etter! :)

    ReplyDelete