Sunday, August 09, 2009

Dagens musikktips: The Killers - Bling (Confessions of a King). Trist at denne blir oversett. Det samme med "Why Do I Keep Counting?". Utdrag fra Bling-teksten:

I feel my vision slipping in and out of focus,
But I'm pushing on for that horizon,
I'm pushing on,
Now I've got the blowing wind against my face
Mandag 3. august kl 09:17. I og med at jeg skiver innleggene i deler ettersom det er noen dager det ikke skjer noe, fikk jeg ideen om å skrive når paragrafene ble skrevet. Slik kan jeg alltid skrive i 'nåtid' uten at jeg må lese gjennom innleggene over 900 ganger for å sjekke at jeg ikke har glemt noe når jeg har smeltet delene sammen.

Jeg er våken fordi jeg har døgnet. Jada, stor overraskelse på mange av dere. PS3-en til brutter'n ble sendt på reparasjon 10. eller 11. juli, og den er enda ikke tilbake. I slutten av forrige uke begynte jeg derfor å få gaming-abstinenser. Det kriblet i fingrene etter å spille noe, hva som helt. Derfor kjøpte jeg meg Call of Duty 4: Modern Warfare, eller som det burde ha blitt døpt: Grenade of Grenade 4: Grenade Warfare.

COD4 har jeg selvfølgelig fra før, men det er til PS3, og de av dere som ikke er fullstendig tilbakestående har nettopp lest at PS3-en er på rep. Derfor kjøpte jeg meg COD4 til Xbox, og de siste dagene har stort sett gått med på spilling over nettet med Robert. Og før dere begynner å skrike om hvor bortskjemt jeg er som har to spillkonsoller: Vi har en Wii også, så fuck you. Jeg eier riktignok bare Xbox-en, men ingen av de nevnte konsollene har vært gaver. De er kjøpt med hardt opptjente penger. Så, med fare for å gjenta meg selv, fuck you.

I går kveld (Søndag) begynte jeg og Robert å se Seth Rogens siste film, Observe and Report. Den så ganske morsom ut på traileren, så vi syntes det var merkelig at vi ikke hadde hørt noe særlig om den. Men vi fant fort ut hvor for. Den sugde. Jeg har ikke sett en så dårlig film siden den marerittatige Transformers 2. Vi så litt over halvparten av misfosteret før vi måtte skru av. Pinlig dårlig.

Kom over en samling av tidenes verste vitser noensinne på en side i dag (torsdag). Kan ikke si hvilken side det er snakk om på grunn av sidens regler, spesifikt regel en og to. Her er et knippe av de beste av de verste:

Hva er brunt og rimer med "Snoop Dogg" ?
Dr. Dre

Hva er hovedgrunnen bak pedofili?
Sexy barn

En mann kjører på en dame. Hvem sin skyld var det?
Vel, hvorfor kjørte mannen på kjøkkenet?

Hvor mange jøder får du plass til i en bil?
25. Fem i setene, resten i askebegeret.

Hva er forskjellen mellom en jøde og en pizza?
Pizzaen skriker ikke når du putter den i en ovn.
Eventuelt:
Hva er forskjellen mellom en jøde og en pizza?
En pizza er en italiensk rett.

What's the difference between Hitler and Michael Phelps?
Michael Phelps can finish a race.

What do you say to a woman with two black eyes?
Nothing. You've already told her twice.

What do you call a woman with one black eye?
A quick learner.

What is better than winning gold at the Special Olympics?
Walking.

What is better than winning gold at theSpecial Olympics and being able to walk?
Not being retarded.

What does the black man give his son for his birthday?
Your bike.

What's the difference between a convertible and a 13 year old girl?
You don't go to jail for taking the top of a convertible.

I skrivende stund er det søndag 9., og det er liten tvil om at jeg har hatt en meget interessant helg. Som jeg har advart ble det en aldri så liten road trip med Niklas og Robert fra fredag til lørdag. Jada, ganske nøyaktig 24 timer faktisk. Vi dro jo faktisk fra Moss rundt 20:30 på fredag. Vi kjørte i fire timer før vi slo opp teltene våre. Hvor? Utenfor en Statoil! Så fort teltene var oppe kom ølet frem, det samme gjorde vannpipa mi.

Vi grillet burgere, drakk og røyket. Jeg klarte selvfølgelig å knuse skålen til vannpipa ved å miste den i bakken når jeg skulle bytte tobakk. Skålen er, vel, skålen du legger tobakken på. Vi prøvde å MacGyver-e det ved å skjære til noen blikkbokser, men det funket dårlig. Men vi satt på en benk til det ble lyst igjen og drakk. Niklas spydde.

På morgenen fant jeg ut at klokka mi var ødelagt, for Robert spurte hvor mye den var. "Ti på halv fem" sier jeg stor selvfølgelighet, og blir møtt med latter. Den var nemlig 11. I løpet av natten, antageligvis rundt ti på halv fem, må jeg ha falt eller slått til noe, for den lille skru-greia var borte, og klokka hadde stoppet. Uansett var alle tre ganske bakfulle når vi våkna. Heldigvis hadde vi slått opp leir utenfor den eneste bensinstasjonen på flere mil, så vi lusket oss inn og kjøpte vann.

Så reiv vi teltene, og kjørte opp på Ringebufjellet. Her tok vi en liten stopp og sleit oss opp på en fjelltopp. Hodet banket i takt med stegene, men vi kom oss opp til slutt. Vi la alle en stein på varden som sto der, tok noen bilder, og dro videre. Når vi kom oss til Ringebu by fylte vi bensin, og fikk i oss noe som er essensielt etter fylla: Ibux. Og mat etterhvert. Jeg har aldri vært gladere for å spise.

Så dro vi hjem. Jeg og Robert satt for det meste og sang/diskuterte ting, mens Niklas sov som en junkie. Det var utvilsomt 24 meget morsomme timer, og mange gullkorn ble ytret. Her et et knippe utvalgte:

  • "Man trenger mat" - Robert
  • "Detta var varmt som en granat!" - Niklas om maten.
  • "I... Shall laugh" - Niklas
  • "Nå begynner det faktisk å gå oppover" - Robert, i den største oppoverbakken jeg har sett.
I morgen begynner jeg uoffisielt på UiO, og skal på informasjonsmøte klokken 13:15. Jeg har nå skaffet meg kort for tog, buss, sporveier og det som er, samt at jeg nå vet hvor jeg skal være. Det er hovedsaklig i P.A. Munchs Hus på Blindern. Rett over gata er et trikkestopp. Blir bra.

Er veldig nervøs akkurat nå, men samtidig gleder jeg meg. Jeg tror mye av nervøsiteten kommer av at jeg ikke akkurat er hva man kan kalle et bymenneske. Jeg liker naturen. Har aldri vært så mye i Oslo heller, så tanken om å navigere seg i asfaltjungelen er litt skremmende - men det er vel vanesak. Om et par måneder er det den største selvfølgen at man må ta 17- eller 18-trikken for å komme til Rikshospitalet.

Diverse Steffen-tanker:

Man kan ikke skrive "funeral" uten "fun". Man kan ikke skrive "culture" uten "cult".

7 comments:

  1. Blindern er bra, gled deg :) Kanskje vi sees på HF i løpet av de neste tre årene, jeg holder også til der. Enjoy, studentlivet er herlig, og Oslo er bra. Du lærer deg å like det ;)

    ReplyDelete
  2. Førsteinntrykket var veldig bra, mer om det i neste innlegg. Håper vi sees, ja! Hvilket bygg holder du for det meste til i?

    ReplyDelete
  3. Jeg har hatt mest undervisning i P.A.Munch og Sophus Bugge, og noe i Niles Treschows hus i fjor, i tillegg til exphilforelesninger på Chateau Neuf/Sophus Lie, da. Ikke at jeg møtte på så mange av dem, men.. Dette semesteret blir det bare Bugge og P.A.Munch :) Hvilke emner skal du ha i år, vet du det ennå? Hvor hadde du infomøte? Bare å glede seg altså, Blindern er absolutt likbar! Bare vent til vi får litt bra vær, så er det isspising på en varm og solfylt trapp etter forelesning som gjelder ;) Herlig! Vi sees nok :) Kanskje vi kunne tatt en lunsj en dag eller noe?

    ReplyDelete
  4. Jeg vet jeg skal ha REL1003 og KRIS1002, skal sette opp resten etterpå i dag. Infomøtet hadde jeg på P.A. Munchs rom 454, og det virker som om jeg også skal være for det meste på P.A.M. og S.B.

    En lunsj hadde vært veldig koselig, ja! Det må vi få til!

    ReplyDelete
  5. Da fikser vi lunsj en dag :) tøft at du begynner med et emne på 2000-nivå, forresten! De fleste beveger seg ikke over 1000-nivå de første semestrene, hehe. Not bad :)

    ReplyDelete
  6. Jeg gjør det mest fordi jeg er en bad ass mother fucker. Har tross alt en tatovering!

    ReplyDelete
  7. Haha, ja, du har et poeng. Tattoos og emner på 2000-nivå går jo, som alle vet, hånd i hånd.
    ;)

    ReplyDelete