Wednesday, November 22, 2006

Hei. Da sitter jeg her igjen.

Rart vær i dag. I morges pøsregnet det, men det var opphold når jeg dro fra skolen. På mandag var det akkurat det motsatte. Tørt på morgenen, vått på kvelden.

Hadde bare én prøve i dag, ikke to. Samfunnslæreprøve kommer om en uke. Tror terminprøven i kroppsøving, som det så fint heter, gikk fint. Jeg leste ikke noe særlig mer enn en time i går. Én time ekstremlesing. Lesing til innbilt samfunnslæreprøve, lesing til gymprøven og dataspilling. Likevel gikk det ålreit. Var egentlig mest generell kunnskap. "Husk å varme opp før trening eller hardt arbeid"-opplegg.

Så derfor satt jeg altså her i går og pugget det hvite ut av øyene mine til en samfunnslæreprøve som ikke kom. Jeg pugget altså en hel uke for tidlig til en prøve. Ny rekord eller hva? Vet nå det meste jeg trenger å vite om krigshistorie, krigstaktikker, NATO, FN, Alfred Nobel og Amnesty International, så forhåpentligvis slipper jeg å pugge om en uke.

Venter fortsatt på to LP-er og én bok. Vræl. LP-ene ble bestilt for 16 dager siden, boken for 23 dager, om jeg ikke husker feil. Begge varene var forventet (av forretningene) å være fremme innen en uke. Downtrip.

Ellers er det lite nytt fra vestfronten. Har egentlig ikke hatt tid til å filisofere så mye hittil i dag, det har vært en ganske hjernedød dag. Men CS er tilbake på skolenettverket. Tidligere har jeg meldt at en eller annen har lagt inn CS på Salg og service-nettverket i andre etasje på Malakoff. Deretter ble det slettet, enten av et skolelys eller en lærer (litt usikker på hvilken av de to jeg skal satse på). Men nå er det altså oppe igjen. Hurra!

Det som er litt kjipt er at vi, på vårt datarom, ikke sitter ansikt mot læreren. Vi titter i en hestesko, slik at læreren stort sett har oversikt over hva alle elevene bedriver. Og grunnet overdreven spilling i timene, har vår kontaktlærer Tore innført nulltoleranse ovenfor spilling og surring i timene hans. Hvis man ikke gjør som han sier, blir man kastet ut i resten av hans timer den dagen. Og vi har han i 75 % av våre timer.

En jente i min klasse, Denisa, har allerede følt nulltoleransen, idét hun ble kastet ut mens hun sufet på nettet. Hadde vel Tore i de fire første timene den dagen, og hun ble kastet ut ganske så tidlig. Needless to say at hun ikke dukket opp etter store fri.

Vel. Ble egentlig til et ganske kort innlegg nå. Har vært en kjedelig dag, på en måte som ikke gjør det moro å skrive om. Får vel heller smelle til med et innlegg i morgen. Da har jeg prøve i salg og service, om lover. Oh, that's gotta sting! Heldigvis får vi lov til å ha med vår lovsamling på prøven.

Vi leses!

No comments:

Post a Comment