Friday, December 08, 2006

Beklager for at dere måtte vente såpass så lenge på denne delen. Får håpe at den er god nok til å kompensere.

Onsdag var en fin dag. Lite som skjedde egentlig (som om det var en overraskelse). Hadde gym, fotball, Tommy lamejoina det beste laget, og jeg var på lag med to håpløse kyllinger og Kenneth. Motstanderlaget besto av tre som var gode i fotball og ei jente. Resten av dagen ble brukt til å diskutere med diverse lærer og å chille i kantina. Fikk tilbake samfunnslæreprøva om krig og verdenssamfunnet. Fikk 5. Litt skuffa, siden jeg bare fikk én feil, og det var på hva som klassifiserte religionskrig.

Skrev geriljagrupper og terrorisme, tror jeg. Riktig svar er sikkert noe annet. I og med at jeg fikk feil. Fikk 14 av 15 svar riktige. Nydelig.

På tordag hadde vi Leif i kultur. Vi fikk beskjed om å lese noen kapitler i KKT-boka. Selvfølgelig var det ingen som gjorde det. I alle fall ikke gutta. Vi spilte CS, men jeg tror det var noen jenter som lata som de leste, i et desperat forsøk på å hale i land ståkarakter. Etter to timer CS, var det tid for egen bedrift, og da regnskap. Skamkjedelig. Brukte tre-fire timer på én oppgave. En jævlig svær oppgave.

I dag så vi på Typisk Norsk i norsken. Typisk Norsk er et underholdningsprogram som handler om det norske språk. Helt fantastisk, det er et av favorittprogrammene mine. Det kombinerer noe av det jeg liker best her i livet; Klaging på skrivefeil, herlig tørr humor og muligheten til å lære noe. I episode to av sesong to, fikk vi se om Nils m/Skills og Skranglebein. Som mange her kjenner har de vært og opptrådt på Grindvold 'Ungdomsskole, når jeg gikk der.

Til alt overmål fikk vi faktisk se klipp fra når de var der! Holdt på å le meg i hjel! Kasakstaneren Daniel, Tay og Kim Thailand var med! Hahaha! Rikskjendisene! De rappet! På NRK! Hahaha!! Rappet og rappet, fru Blom, de sto og leste fra et ark. Med rytme i bakgrunnen.

Først fikk vi se et bilde av Hopper'n på Jeløyen i Moss, og så at de snakka med noen idiotbarn der, og så ble de intervjuet uten for gettoskolen Hopper'n. Deretter fikk vi se bilder av at Grindvolds gymsal, og av mange folk som løp inn i den. Så bl. a. Tommy Nilsson. Og så så vi at rappertalentene Tay, Daniel og Kim øvde, for så å se de opptre foran hele skolen. Holdt på å le meg i hjel!

I det påfølgende friminuttet hadde Erik E. i klassen min og megselv en ganske opphetet diskusjon. Han mente at selv om jeg kjente de som rappa med Nils m/Skills og Skranglebein, gikk på Grindvold under den aktuelle tidsperioden (og visste hvordan gymsalen så ut), mente han at siden man hadde sett et bilde av Hopper'n ti minutter tidligere, veide dét tyngre. Herregud...

Fikk i dag tilbake den sikkerhetsprøva jeg har fortalt om tidligere. Fikk best i klassen (ingen overraskelse) , med skuffende 3+. Fikk til og med riktig på det jeg trodde det var mest sannsynlig at jeg tok feil på, nemlig kontrollskjemaet. Hah!

Resten av sikkerhetstimen hadde vi spørrekonkurranse. Det sterkere kjønn vs. jentene (neida). Vi tok tidlig nedelsen, men etter mye hjemmedømming av vår sikkerhetslærer Mona, tok de ledelsen. Etter mye om og men, ledet vi med ett poeng, og ett spørsmål igjen. Nervene var til å ta og føle på. Etter elendig dømming mener Mona at jentene holdt opp hånda først, noe som naturligvis er helt feil. Det ble uavgjort.

Skandale! En hel pose med Laban seigmenn står på spill. Ektraomganger blir startet. Best av tre spørsmål. Vi får bare et halvt poeng på det første spørmålet, og jentene får et helt poeng på neste spørsmål. Alt avhenger på det neste spørsmålet. "Hvorfor er det viktig for bedriften at de ansatte er fliksible?". Begge gruppene tenker så hardt at blodårene popper ut av panna.

Erik Lunde reiser seg. Gutten som ikke har svart på et eneste spørsmål så langt, tar ordet. Hele forsamlingen holder pusten. Klarer han det? Han svarer litt halvveis, og Johan skyter inn noen tilleggssvar. Men Erik drar det hele i land! Jippi! En hel pose seige menn. Men, så gode vinnere som vi er, deler vi broderlig med Mona og resten av taperne. Hva ellers?

Vi sluttet med sikkerhet når vi ble ferdige med å knuse jentene, og dro avsted til kantina. Der hadde jeg en veldig god og givende diskusjon med en del folk. Deriblandt Sokrates, som kanskje ikke er bok-smart, men faktisk er ganske lur, sånn som jeg er. Var et par jenter der også. Bekir og Tommy óg. Det vi diskuterte var religion, historie, romvesner og universet. Det jeg ser på som almenn kunnskap, forbløffet tydligvis mine med-debattanter, for mange av de spurte meg hva jeg fikk i faga mine, hvor jeg hadde lest dette og så videre. Det likte jeg veldig godt.

Etter storefri skulle vi ha presentasjon av engelskboken vi skulle ha lest, men som ingen hadde lest. Skulle presentere en selvvalgt engelsk bok. Jeg valgte en gammel Guns n' Roses-bok. De andre lata som de hadde lest boka til 8 Mile, Braveheart og så videre. Feilen er jo at 8 Mile eller Braveheart ikke er basert på bøker. Likefult visste jo ikke sure Ying det, for hun hadde selvfølgelig ikke lest noen av bøkene. Av de jeg snakket med, fikk begge Erik-ene 2 (med forbehold o eventuelle feil) og Johan 3+. Jeg fikk 5.

Ying synes tydeligvis at jeg var veldig flink som hadde velgt en så lang bok, og med at det ikke var litteratur med én plot line, men en biografi med flere separate historier.

Dere som har tatt 411-bussen (usikker på om det bare gjelder denne) i det siste har kanskje lagt merke til at det henger et par plakater på bussen om at en eller annen idiot har blitt frastjålet en laptop på bussen. Jeg kan her avsløre at dette er et markedsstunt. For det første har jeg reagert på at noen har hengt plakater på bussen, hvor bussene tjener verdifulle kroner på reklame. Det jeg også har sett er at det er veldig mange av de, og de ser veldig like ut. Her er den faktiske teksten som det henger plakater av:

Savnet! Onsdag kveld forsvant PC'n min fra meg. Den lå i veska mens jeg satt på 19.30-bussen til byen. Var det noen som tok samme buss som så noe? Har hatt den i snart to år nå, og blitt veldig glad i min bærbare venn. Betaler fortsatt avdrag på den til banken. Ring meg!

Ingrid.
41 52 65 81.


For det første opplyser ikke teksten hvilken buss hun tok (Pendel 1, 2, 3 eller 411), og for det andre viser ikke plakaten hvilken dag hun tok bussen på (dato). For det tredje er det ganske så påfallende at hver eneste en av disse plakatene har en reklame på den andre siden for If Forsikring. Dette gjør med sikker i min sak. Your honour. I rest my case.

Snart er klokken i skrivende stund 16.00, noe som gjør at jeg må begynne å konsumere vann for å hylle vannguden Poseidon. Neida. Jeg drikker mellom en halv og en hel liter vann før hver trening, sånn at kroppen ikke får tørstesjokk når man begynner å trene. Anbefales. Drikker du vann for å stille tørsten under trening, er det gode odds for at du får hold.

Etter at treningen er avviklet, skal jeg ha en aldri så liten pokerkveld med mine venner (selv om du ikke er invitert, betyr det ikke at du ikke er venn med meg!). Deltakerne vil være Robert, Daniel, Niklas og Henrik. Bob skal ta med Hostel (grøsser med aldersårsgrense 20). Vet ikke hvordan han har kjøpt den, han ser ikke akkurat 20 ut...

Hvis du vil ha tips på hva du skal gjøre i kveld, bør du lese alle mine tidligere innlegg her. Eller så kan du se på The Game. Den går 21.30 på ZTV. Anbefales i aller høyeste grad. Det er en amerikansk thriller med Sean Penn og Michael Douglas. Kongefilm!

Au revoir!

No comments:

Post a Comment