Wednesday, March 14, 2007

Æh, litt lei av å stadig finne på fancy, nye introer hver eneste gang jeg skal blogge nå, så jeg hopper rett inn i gjørma.

Dessverre er det slik at siden jeg lagde den introen der, klassifiseres selv den som en fancy, ny intro.

Men, over til godsakene:

Faen, jeg klarer ikke å slutte! Ok, nå bare begynner jeg: Oh man, denna uka har vært helt junkie. Prøve på tirsdag, prøve på onsdag, prøve på torsdag og prøve på fredag. Ikke det at det har vært spesielt vanskelig (for meg), men det er så kjipt å lese til prøver. Jeg prøver alltid å drøye med å lese.

Nå, for eksempel, er klokka 22:30 og jeg har enda ikke lest til prøva. Og det ender som regel med at jeg skumleser gjennom materialet og barer ror og ror på prøva. Heldigvis for meg er jeg veldig god på å formulere meg, så jeg kan være vag når jeg svarer på spørsmål, så læreren tror jeg tar rett.

Neste uke skal trinnet vårt ha utplassering. Jeg drøya som alltid til siste liten med å skaffe plass. Vi måtte levere inn lapp fra arbeidsgiver i morgen, og jeg fikk meg først jobb i dag. Vel, nå skal det sies at jeg bare har spurt én gang, så jeg skal ikke overdrive.

Det har seg nemlig slik at jeg har en sure thing på Stordahl Musikk AS. Har vært utplassert der begge gangene i fjor og, med neste uke, begge gangene i år. Er egentlig grisekjedelig der. Jeg gjør som regel ikke en forbanna dritt. Sitter på stumpen og leser i blader. Men det har seg nemlig slik at jeg er en musikkfanatiker (Har 195 CD-er og 13 LP-er), og Musikkverket tar ikke inn arbeidsukeelever, så jeg vil være i nærheten av musikk.

På Stordahl kan jeg i alle fall sitte og klimpre litt på diverse instrumenter. Fri tilgang, Carte Blanche som det heter på fransk, tilgang til alt. Men etter to arbeidsdager med gitarspilling er man ganske lei når man kan to grep på gitar.

Endelig er det vår! Klokken 7 i dag var det sju varmegrader ute. Det ligger bare små hauger med is igjen etter den særdeles korte vinteren. Det virker som om det gikk fra vinter til vår på få dager. Men jeg klager ikke.

No comments:

Post a Comment