Saturday, April 18, 2009

På tide å skrive igjen. Kan ikke stoppe, da dør bloggen. Jeg må fortsette å pushe på så jeg ikke miste momentum.

Hadde en god dag i går. Jeg døgna, så jeg så Blow natt til i går. Det er en sann historie om George Jung, mannen som introduserte kokain til U.S.A. Johnny Depp i hovedrollen, og han spiller alltid bra. Det er en helt grei film, på en måte en Scarface-historie. En mann som kommer fra ingenting og jobber seg opp til toppen. Filmen er forresten skrevet av Nick Cassavetes som skrev og regisserte Alpha Dog. Han har også regissert The Notebook og kan for øyeblikket sees på High Stakes Poker sesong fem.

På morgenen dro jeg til byen. Kjøpte meg en ny bukse og tre filmer. Scarface, The Assasination of Jesse James by the coward Robert Ford og Religulous (Get it? Blanding av Ridiculous og Religious). Har selvsagt sett alla tre, men jeg har ingen av de på DVD. Tenkte det ville vært fint å fyre opp Scarface eller Jesse James når jeg vil. S¨bra filmer laster man bare ikke ned.

Jeg skal innrømme at jeg holder med The Pirate Bay i rettsaken som nå er ferdig. Det musikk- og filmbransjen gjør er å forfølge de som gir dem penger. Jeg skal også innrømme at jeg har lastet ned en del i min tid, og jeg kjøper faktisk det jeg mener det er verdt å bruke penger på. For eksempel Cloverfield. Jeg lastet den ned og så den før den gikk på kino i Norge, men jeg synes den var så bra at jeg ikke bare å den igjen på kino, men jeg kjøpte den på DVD her om dagen også.

I tillegg kjøpte jeg meg en notatblokk. Kan vel egentlig kalles en notatbok, så stor som den er. Det er visstnok samme type bok som Van Gough, Beethoven og Hemingway hadde. Men det kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om. Tenkt at det ville være bedre å skrive rått materiale på en blokk og så finskrive det på datamasking. Sitat Quentin Tarantino, som er et geni og en gud:

My pen's my antenna to god! You can't write fucking poetry on a computer! My pen's my antenna to god!
I følge writer og regissør Eli Roth (Hostel 1 & 2) skrev Tarantino Death Proof på 10 blokker Post It-lapper. Jeg håper på godt vær og sol en dag i den nærmeste fremtid, sånn at jeg kan sitte ute og skrible. Det hadde vært deilig. Solbriller på, øl i hånden.

På kvelden i går så jeg A Guide To Recognizing Your Saints, en film som ikke er kjent i det hele tatt, men som alle absolutt bør se. Filmen er basert på en selvbiografi av Dito Montiel, og filmen er skrevet av Dito Montiel. Regissør? Dito Montiel. Og hovedpersonen er selvfølgelig Dito Montiel. Dito blir i filmen spilt av Shia Labeouf (Transformers) og Robert Downey Jr. (Iron Man, Zodiac). Begge spiller utrolig godt, selv om jeg egentlig ikke har sansen for Shia. Det er en film om hvordan det var å vokse opp i New York tidlig åttitall.

En god kveld. I dag sitter jeg på rommet mitt og tar det rolig, hører på en del fantastisk musikk, blogger og tar meg en øl. Tenker jeg skal se på Scarface eller Jesse James nå... Vi leses!

No comments:

Post a Comment