Sunday, April 26, 2009

Ser man det, innlegg nummer 80.

Tror nesten det er på tide for meg å kjøpe meg en ny stasjonær datamaskin. Denne er sikkert tre år, og en datamaskin er utdatert hvis den er seks måneder gammel nå om dagen. Jeg får fire feilmeldinger jeg må trykke bort hver gang jeg starter opp datamaskinen. Og jeg tror ikke det er et bra tegn når antivirusprogrammet mitt, MacAfee, gir meg følgende melding med jevne
mellomrom:

An error occured while updating. Please re-install the following applications:

MacAfee SecurityCenter
Noe gikk akkurat opp for meg. Charty, en venn av meg siden barneskolen, er russ i år. Hans russebil heter Jägermeisters. Dette er fordi de er sponset av selveste Jägermeisters. Det var ikke det som gikk opp for meg, men dette: De er russ, ergo 18, kanskje 19. Men Jäger har 35% alkohol, noe som gjør at det er ulovlig for gutta å kjøpe. Hvis du er markedføringssjefen hos Jägermeister Norge, burde det egentlig ikke gå opp for deg at å annonsere på en russebil ikke er den beste reklamen?

Jeg er, som de fleste vet, en mann. Og da mener jeg ikke bare at jeg har en penis, for det har jeg også, men jeg er en mann. Det er faktisk ikke ditt genitalia som bestemmer kjønnet ditt. Jeg er en mann i den forstand at jeg liker poker, whisky, fotball og så videre. Men å være mann er ikke bare bestemt av hva du gjør eller liker. Ofte blir det også bestemt av hva du ikke gjør og ikke liker. For eksempel har jeg aldri, i hele mitt liv, ikke en eneste gang, satt fot i et solarium. Ikke en gang mens maskinen var av.

Jeg vet at mange tar sol for å tilvenne kroppen før man drar til syden. Jeg har vært i syden opptil flere ganger, mange av de på greske øyer, men jeg har aldri gjort det. Og det er det som er feil med min generasjon. Det er en generasjon med "menn" som tar sol, bruker pannebånd, drikker rusbrus og går med Lindeberg-klær, som fortsatt presterer å kalle seg menn fordi de innehar en penis. Skammelig.

Jeg har aldri tatt sol, og kommer antageligvis aldri til å gjøre det. Men hvis jeg noen gang blir lurt til å gjøre det vil jeg si unnskyld på forskudd: Jeg beklager. For å gjøre opp for det skal jeg drikke en sekser mørkt øl, se på poker og kaste stein på katta til naboen.

På tide med litt Steffen-filosofi. Innslaget i bloggen hvor jeg legger inn noe jeg har tenkt litt på i det siste. Her kommer gullkornet: Hvis man brekker en smule i to, er det da to smuler eller to halve smuler?

Hva hadde skjedd hvis Pinocchio hadde sagt "Nå kommer nesen min til å vokse" ?

Hvis man har sex med sin klone, er det da incest eller masturbering?

Hvis "actions are stronger than words" hvorfor er pennen mektigere enn sverdet?

Bloggen ble i dag litt non sequitor, men det får heller bare være. Vi leses.

4 comments:

  1. lol. kjønnsroller kalles det (/hjernevask, normer, forventninger). er med andre ord jeg ukvinnelig siden jeg ikke tar sol? og hvorfor er du så opptatt av å være Mann, egentlig? skjønner ikke greia. jeg går aldri rundt og skriker ut om hvem rundt meg som er "kvinnelige" nok, eller hvor "kvinnelig" jeg selv er.

    ReplyDelete
  2. herreguud steffen, du som jo har så høy IQ. seriøst, bruk den. du kan gjøre så mye bedre. se-ri-øøst.

    ReplyDelete
  3. (og hvis dette er satirisk, så er det knallbra. kunne ikke sagt det bedre selv. men jeg frykter at det ikke er det)

    ReplyDelete
  4. Jeeez, La nå gutten si det han mener, ikke vært så jævla harry! Christina, hvorfor i svarte granskauen skal du alltid være så jævla demonstrativ?!

    ReplyDelete