Friday, April 10, 2009

Velkommen skal du være. Det er ferie, og selv om jeg har hatt det ganske rolig den siste tiden, har jeg tatt ned aktivitetsnivået et lite hakk. Mange trodde det ikke var mulig, men jeg har altså klart det. Døgnet er skrudd opp ned, og på en god dag forlater jeg knapt huset. Inspirasjonen for å skrive, og ikke minst blogge, er skuffende liten. Føles ut som om jeg må ha et lite sceneskifte. Dra på en ferie eller noe. En utrolig kul ferie hadde vært å pakket en sekk med noen plagg og kun det viktigste, satt seg på et tog ned til kontinentet og loffet rundt uten mål og mening.

Leste nettopp siste innlegg i Vivians blogg, og jeg må si jeg føler meg forvirret. Hun klager på at gutter skifter mening "fortere enn jeg bytter sko", at vi bytter humør og målsetninger på en femøring, og at det ikke er mulig å få et klart svar fra oss. Jeg kan naturligvis bare snakke for meg selv, men la meg ytre et "Hva faen?" fulgt opp med "Hva slags 'gutter' er det du henger med?". Om du spør meg er det overnevnte sterke kvinnelige trekk.

Det kan ha noe å gjøre med at jeg er litt av en narsissist, men jeg vet akkurat hva jeg vil. Til enhver tid. Og la meg si at når menn (Og da mener jeg menn, ikke de du tydeligvis henger med) har en mening om noe, kan du ikke få oss fra det. Ikke en gang med brekkjern. Og menn tolker ikke hvert ord som blir sagt, i motsetning til damer, så jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i humørsvingningene du klager på. Og hvis du tror at menn ikke vil gi deg klare svar, så tar du helt feil.

Jeg er nemlig selv en mann, og de fleste vennene mine er faktisk menn. Så når jeg sier at jeg har ganske god peiling på menns psykologi, så tro du meg, det har jeg. De fleste menn vil svare på tiltale. Uansett spørsmål. Hvis noen spør meg et spørsmål svarer jeg med slående ærlighet. Skal jeg si det hvorfor? Fordi jeg er ikke redd for å være meg. Jeg må ikke gjemme meg bak en maske. Hvis du spør skal jeg svare på hva jeg synes om abort, stamcelleforskning, politikk, rasisme, religion og hva som helt annet.

Jeg er for selvbestemt abort, man må få kunne bestemme over sin egen kropp. Stamcelleforskning er et fantastisk, og du må være idiot for å være i mot et slikt utrolig vitenskapelig gjennombrudd. Jeg er liberteaner, og mener at alle bør få bestemme hva de selv vil gjøre. Ergo mener jeg at prostitusjon og marijuana bør bli lovlig, og du er mer enn velkommen til å diskutere med meg. Rasisme er noe vi i år 2009 bør begynne å bli ferdig med. Hvis du fortsatt er så middelaldersk i hjernen at du mener noen er verdt mer enn andre, burde du blitt låst inn. Det finnes bare én rase: Menneskerasen. Alle religioner bør nå begynne å innse at gud ikke finnes. Det finnes milliard på milliard med bevis for evolusjon, men ikke ETT for at gud finnes. Og ikke si at jorda er bevis fordi gud skapte den; det holder ikke i en vitenskaplig debatt, og det vet du.

De eneste grunnene en mann vil lyve for en jente er: 1. Han vil ikke skade sitt forhold til jenta (Men jeg vil si han gjør det ved å lyve). 2. Han er en pingle.

Det var mine two cent's worth for denne gang.

2 comments:

  1. du reagerer på at denne vivian setter alle gutter i samme bås, og syns det er urettferdig, så du velger å ta igjen med samme mynt og si at dette er kvinnelige trekk? som om ikke vi er forskjellige heller.

    dette holder ikke mål. tenk om igjen.

    ReplyDelete
  2. HAHAHA.. jeg skrev jo at mange vil tro at jeg snakker om jenter og daaa... Men jo, står fast ved at noen gutter er sånn! Men du har rett Steffen! Når "menn" bestemmer seg for en ting..Så står de fast ved det.. Uansett hvor dumt det er , eller hvor mye logikk du prøver å banke inn i huet på dem^^

    ReplyDelete