Saturday, May 30, 2009

Ålreit, da var det den tiden igjen. Blog-tid. På onsdag kjøpte jeg meg det nye PS3-spillet inFamous, og har med små unntak (Mat, drikke og snus) barrikadert meg foran glanekasse. Egentlig burde jeg bidratt hjemme ved å male lister siden vi pusser opp stua, men det får jeg ta senere. Spillet er nesten som Crackdown til Xbox 360, for dere som kjøpte det. Det er en mer eller mindre åpen verden, og du har elektriske superkrefter. Du kjemper mot horder av fiender for å finne ut hvordan dette har skjedd, og ikke minst hvorfor. Nydelig spill.

Det er i tillegg et karma-system som gjør at du blir gradvis snillere eller slemmere basert på hvilke valg du gjør i oppdrag, noe som gjør at du stadig får tilgang på sterkere krefter. Jeg har nå kommet ca. halvveis, kanskje litt mindre, og jeg må si at jeg er imponert. Det er en nytelse å spille, og du blir lett hekta.

Samme onsdag var det jo finale i Champions League. Drømmefinalen, Manchester United mot Barcelona. Englands beste mot Spanias beste. Til min store glede vant det beste laget. Dette sier jeg ikke fordi jeg er en tilhenger av Barcelona, men fordi jeg er tilhenger av fotball. Det laget som spilte best fotball vant. Barca hadde full kontroll de 80 siste minuttene av kampen, og United ble til tider dominert fullstendig. Dette til tross for at Barcelona manglet Dani Alves, Marquez og Abidal. I tillegg var Henry og Iniesta småskadet.


På tordag fikk jeg mitt første offisielle tilbud som skribent. Dette har vært drømmen min i lang tid, og endelig trodde jeg at jeg var ett steg nærmere å bli forfatter på fulltid. Følgelde mail dumpet ned i innboksen min:

Hi,

I came across your blog at Blogger.com. It is very interesting. If you are interested, I would like to extend an invitation to join (Sidenavn). It is a citizen journalist site. We discuss, debate and write about everything under the sun here.The site has a lot of people who are passionate about writing and use this as a tool to make a difference.

(Sidenavn) also has an incentive programme for writers who can earn as they write. You can visit (Hjemmeside) for more details and register.

Thanks,
(Kvinnelig fornavn)
Wow. Fantastisk, hva? Jeg ble så glad at jeg knapt kunne sitte stille. Men så begynte hjernen min å tenke litt. Hun likte bloggen min, jaha? Vent litt. Bloggen er på norsk. Mailen er på engelsk. Faen. Hvis du er engelskspråklig, så kan du umulig skjønne ett kløyva ord av bloggen min. Og hvis hun hadde skjønt bloggen, så hadde hun neppe skrevet til meg på engelsk. Ukas store skuffelse. Jeg svarte med følgende.

Haha. Yeah, thanks for the spam mail. I am pleased that you liked my blog, but you could not possibly have liked it. You see, it's in Norwegian.

Vi får se om jeg får noe fornuftig svar. Oppdatering følger. Jeg sjekket uansett siden, den ser ekte ut, men det er en jounalistisk side. Og jeg er knapt en journalist. Med mindre det finnes et stort marked for historier om meg og mine så tror jeg neppe at jeg hadde tjent noe som helst på den siden.

En liten Steffen-tanke: Siden fisk puster ved å "drikke", altså ved å føre vann gjennom gjellene, er det i teorien mulig å drikke ved å puste? Det kan jo i teorien være mulig å drikke gjennom lungene, gitt at det er nok luftfuktighet. Hvis mennesker hadde hatt dette så kunne vi overlevd over alt. Kolonier hadde begynt å poppe opp over hele Sahara.

Enda en Steffen-tanke: Pilates er en bokstav unna å være Pirates. Dessuten er ordet turd (Ruke) tilstedeværende i saturday.

Jeg har hørt mye snakk om "vårkåthet" i det siste, så jeg synes det er mitt ansvar å klargjøre litt. Vårkåthet er bullshit. Det er nemlig tvert imot. Mennesker er programmerte til å være kåtere på sommeren, fordi da fødes et eventuelt barn på våren. Da har barnet større overlevelsesmulighet. Hvis man blir gravid på våren, så fødes jo ungen midt på vinteren, og det er ikke særlig gunstig. Nå er det jo egentlig ett fett, men når vi var hulemenn uten varmluftsovner og varmekabler i flisene så var det ikke kult å få en kid i desember.

Med fare for å gjenta meg: Hvis du er som meg, mann- Okay, den begynner å bli ganske tynnslitt nå. Men hvis du er som meg, mann, hater du å handle klær. Jeg setter pris på gode klær, men jeg kan ikke fordra å handle. Derfor er internett en fantastisk løsning. Du vet kanskje ikke dette, men når du ser på klær på internett, er det ikke tre-fire folk som svermer rundt deg og lurer på om du vil ha hjelp.

I tillegg til færre overlykkelige homofile/kvinnelige butikkansatte er det mye bedre utvalg på internett. Det finnes ikke én ting som ikke finnes her. Hvis du tenner på underårige jenter som suger hunder, så finner du det. Tro meg. Uansett; Temaet er klær. Jeg hater å handle bla, bla, bla. Her er to sider som er utrolig bra: smartguy.dk og palmercash.com. Har handlet fra sistnevnte mange ganger, de har sinnsykt mange stilige t-skjorter. Handlet fra smartguy for første gang her om dagen, og de har et sinnsykt bra utvalg. Kjøpte meg verdens kuleste skinnjakke derfra:


Skjønner du? For når jeg har glidelåsen oppe, så er det ingenting på den ene siden, og alt henger på den andre siden. Jeg synes den passer godt inn på resten av klesstilen min. Formal junkie, eller Casual burned-out rock star om du vil. Den har ikke kommet i posten ennå, men jeg gleder meg til den gjør det.

Æsj, kom akkurat på enda en av mine Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) ticks. Når jeg skal sette skrift i kursiv kan jeg ikke sette tegn i kursiv. Jeg vet ikke om man ser noen forskjell på et komma med eller uten kursiv, men jeg kan uansett ikke gjøre det.

Helt til slutt, som alltid, litt Steffen-filosofi:

Hva står det hvis du slår opp "ordbok" i ordboka?

Hvis du vil kontakte meg eller stille et spørsmål kan du legge igjen en kommentar, ta det på facebook eller følge meg på Twitter: EddieVonlathen.

2 comments:

  1. Entusiastisk bloggleserMay 31, 2009 1:37 AM

    Hvordan gjør du det med toll fra smartguy? Leverer de med oppgitt verdi under 200 kr, leverer de som gave, eller betaler du faktisk 25%?

    ReplyDelete
  2. Jeg ba de markere pakken som gave, men jeg vet ikke om de gjør det siden dette er første gang jeg bestiller derfra. Men PalmerCash markerer som gave.

    ReplyDelete