Sunday, May 24, 2009

Robert er en pingle, så jeg trenger en sidekick fra Mosseregionen. Jeg har lyst til å gjøre en rekke eksperimenter/konkurranser i sommer som i aller største grad har mye med smerte å gjøre. Jeg ser for meg noe a là Kenny vs Spenny, for de som er kjent med det. Hvem klarer å gå sammenhengende lengst tid, hvem klarer å være hjemløs lengst og så videre. Kontakt meg hvis du har lyst til å oppleve noe mens du lever. Jeg har lyst til å leve, ikke overleve.

Det er nå ca. to uker til jeg blir tjue, og den ubrukelige jordrotasjonen har gjort at jeg blir fyller the big two-o på en søndag. Uansett kommer jeg til å være førstemann i køen på polet mandag den 15. for å kjøpe meg en flaske Jack og en flaske vodka. Hvis du vil bli drita full, ta kontakt.

Dårlig flyt i skrivinga i det siste. Klarer ikke å knuse ut én anstendig setning. Det føles i hvert fall sånn. Det er vanskelig å forklare en skrivesperre. Tenk deg det du er best på, det du vet nøyaktig hvordan du skal gjøre. Og en dag går det bare ikke. Du klarer det ikke. Alle har sine dårlige dager, men det er en vesentlig forskjell på å kunne skrive dårlig og å ikke klare å fullføre en setning. Den eneste løsninga jeg har funnet hittil, utenom å unnvære å skrive, er å skrive gjennom det. Som å gå av seg en skade. Enten blir det bedre eller så blir det verre.

Dere som kjenner meg godt vil si at mitt forhold til døgnrytme ikke er det beste. Faktisk så kan man vel si at jeg ikke har et. Og det er derfor jeg nå er veldig bekymret. Det er ikke fordi at det har gått opp for meg at også jeg en dag må bli voksen, for det må jeg ikke. Tvert i mot er det fordi at det nå begynner å bli veldig lyst ute. Jeg liker å legge meg sent, jeg tror av en eller annen grunn at jeg får mer ut av dagen på denne måten. Men nå begynner et nytt problem å komme frem. Ikke bare er det lyst til godt over 22, men det begynner faen meg å bli lyst ved 4-tiden. Klokka halv 5 er det lyst ute.

Dette er selvfølgelig utrolig deilig for alle andre enn meg, for dette er tiden jeg legger meg på. Og det begynner å bli et stort problem, fordi jeg krever to ting for å sove: Absolutt mørke og verden på mute. Jeg bor jo ganske nærme E6, men den hører jeg ikke hvis jeg lukker vinduet mitt. Men nå er det så varmt at det må være oppe for at jeg skal overleve, for jeg får sola på taket over rommet mitt hele døgnet, siden rommet er mot sør. Lys-problemet har jeg på en måte fått løst ved å henge et pledd over gardinene jeg allerede har over vinduene mine.

Men når det blir lyst skjer det en annen ting som er utrolig plagsomt, og det er at fuglene våkner. Jeg har villmarka rett utenfor vinduet, og i 3-tiden begynner alle slags fugler å skrike etter gud vet hva. Så da står valget mitt mellom å ha vinduet oppe, og bli holdt våken av fugler eller å lukke vinduet og bli holdt våken av varme. Pest eller kolera. På et litt mindre dødelig nivå.

Jeg er så sinnsykt trøtt og sliten i dag. Forsåvidt har jeg vært det de siste dagene, det kan ha noe å gjøre med at jeg har lev på ett solid måltid den siste uka (Pluss/minus et par dager). Sånn blir det når jeg våkner i ett-to-tiden. Da blir det en skål frokostblanding, og så blir det middag 5-6. Resten av dagen går jeg rundt og småspiser på ting som absolutt ikke burde vært i nærheten av kroppen min. Jeg har også begynt å trene mindre. Jeg har ikke jogget på nærmere en måned.

Dette kan forklares, naturligvis, med å si at jeg har hatt eksamen og måtte prioritere litt. Men det er over nå, og jeg må fortsette. Målet mitt er å trene fire ganger i uken. To ganger utholdenhet, to ganger styrke. Jeg skal prøve å spise fem om dagen. Nå som det er skrevet ned, publisert og offentlig må jeg gjøre det. Det er bare sånn jeg er. For eksempel kan jeg sitte og tenke at jeg bør legge meg, men jeg kommer antageligvis ikke til å gjøre det før noen sier at jeg bør legge meg.

Hvor mange av dere er det som hater utseendet på Facebook nå? Det var jo praktisk talt opprør både her og der når de endret layout, og folk begynte å lage grupper i øst og vest mot det nye designet, men hvordan er det nå? Var det kanskje bare fordi dere måtte legge om vanene at dere ble sure? Synes du ikke at det er bedre nå? Jeg synes det var utrolig rart når de bytta, men nå som jeg er vant med designet kunne jeg ikke vært mer fornøyd.

Cape Town = Kappe-byen. Jepp, dette gikk opp for meg her om kvelden. Cape Town betyr Kappe-byen. Det må være det dummeste navnet på en by jeg noen gang har hørt om. Noe annet som gikk opp for meg for ikke så lenge siden er at "verre" ikke skrives "værre". Jeg har egentlig aldri tenkt over det, men når jeg skriver, så staver jeg det alltid med æ. Det er vel en av ulempene med å være fra Østfold...

Helt til sist skal du få en liten bit utrolig ubrukelig informasjon. Hunden med tre hoder, som i gresk mytologi voktet elven til Hades het Kerberos.

2 comments:

  1. Selv om det er kjent som kappebyben, tror jeg intensjonen med navnet er, som enhver engelsk ordbok tilsir: "A cape is a large piece of land thats sticks out into the sea"

    ReplyDelete
  2. Jada, jeg er klar over det. Men "Cape" betyr også kappe. Synes det var litt morsomt...

    ReplyDelete