Sunday, May 17, 2009

Jeg fant ut at i tillegg til en nedlastingskode til tre uutgitte Someone Still Loves You Boris Yeltsin-sanger, fulgte det også med nedlastingskode til både førstealbumet Broom og det relativt nye Pershing når jeg kjøpte LP-ene av disse albumene. Men jeg kjøpte også CD-ene, og har rippet disse til datamaskinen min. Så hvis det er noen som leser denne bloggen som har lyst på begge SSLYBYs album og tre uutgitte sanger, så er det bare å si i fra. Det er førstemann til mølla her folkens. Jeg trenger de ikke, har dette fra før. Så; Hvem vil ha den komplette discografien til det beste, ukjente pop/rock-bandet på markedet helt gratis?

Jeg kan garantere deg at du ikke vil finne dette bandet i en norsk platesjappe, så ukjente er de faktisk. Men jeg vil gjøre deg en tjeneste og gi deg litt bra musikk. Hvis du vil ha noen eksempler på hvordan musikken deres er kan du søke på YouTube etter Pangea, Oregon Girl og House Fire fra det hjemmelagde første albumet. Modern Mystery, Glue Girls og Think I Wanna die er mine favoritter fra det studioproduserte andrealbumet.

Første som spør meg om nedlastingkodene vil få de. Siden jeg må lese i hele dag og sikkert hele natt til tirsdag, har jeg dessverre ikke tid til å blogge. Jeg har utrolig lyst, men jeg kan rett og slett ikke. Men for å få litt lengde på innlegget skal jeg lime inn en samtale jeg hadde med Sæve, en av mine beste venner i militæret:

- Lyst på en tyggis, Sæve?

- Nja… Hvordan smak er det?

- Kødder du? ”Hvordan smak er det?” La meg lære deg en ting; tyggis er ikke noe du spør om, det er noe man gambler med.

- Hæ? Sæve ser opp på meg med et forvirret uttrykk.

- Du tenker deg om: ”Har jeg lyst på tyggis?”. Hvis du ikke vil ha tyggis så sier du nei. Hvis du har lyst på tyggis sier du ja. Smak på tyggis er noe man gambler med, noen ganger er man heldig og får Juicy Fruits, noen ganger er du uheldig og får en Extra med mintsmak. Man spør ikke om hva slags smak det er på en tyggis noen andre har kjøpt. Fleste folk er idioter, sant?

- Ja, utvilsomt.

- Haha, veldig morsomt. Fleste folk er idioter, og derfor vil de kjøpe en av disse tyggistypene: Nummer en er vanlig, standard tyggis. Type Extra med mintsmak eller noe sånt. Så har du en annen type idiot, som regel en feit idiot, som er på jakt etter søt smak. De kjøper sånne dyre tyggiser som har små luftbobler fylt med flytende ”sukkerfri” gjørme inni. Det er den typen idioter du vil ha tyggis fra. Du må først spørre deg om du vil ha en tyggis, og så se på hvem som spør. Nå, vil du ha en tyggis av meg?

- Ja, gjerne.

- Siden du sa "gjerne" så tolker jeg det dit hen at du tror jeg liker tyggis fylt med flytende sukker. Stemmer det?

- Stemmer.

- Vel, du tok feil. Jeg har ikke tyggis. Vet du hvorfor?

- Vennligst forklar.

- Jeg er ikke en idiot.

- Ah, jeg skjønner hva du gjorde der. Veeeldig smart… Så du spurte meg om jeg ville ha tyggis når du ikke har fordi… Hvorfor?

- Vet ikke.


1 comment:

  1. Pick me, pick me! Jeg digger SSLYBY, og må takke deg som introduserte disse gudene for meg!

    Hvis du fortsatt har koden tilgjengelig, er det bare å sende kodene via facebook og info hvor jeg laster de fra.

    Med hilsen Thunestvedt.

    ReplyDelete