Tuesday, June 09, 2009

Terminator: Salvation ble sett på fredag sammen Robert (Aka. Billy The Kid) og Marie, og den var egentlig helt grei. Uansett kommer den til å tjene inn latterlige summer, dette vet jeg. Ikke fordi det er tidenes største film-franchise, ikke fordi den største skuespilleren per nå (Christian Bale) er med. Dette vet jeg fordi kinosalen var full. Jeg har vært en del på kino i det siste, og når kinosalen i Moss er full, da vet du at du har en film som selger. Når jeg, Robert og Marie var på Night at the Museum 2 var det ni i salen. Ni inkludert oss tre.

T4 var en god film, den var underholdene, og jeg likte godt det visuelle inntrykket regissøren McG viste frem. Likevel var det et par feil som plaget meg ganske mye. Resten av denne paragrafen er spoilere, så hvis du har tenkt til å se filmen bør du hoppe til neste paragraf. Det plaget meg at Terminatoren overlevde å bli overøst smelta stål, når det er det som dreper han i T2. Det plaget meg at det var så pinlig åpenbart at Marcus kommer til å gi hjertet sitt til Connor. Plottet SkyNet hadde for å drepe Connor var å lokke han til dem ved å fange Kyle Reese, faren hans. Kunne de ikke bare drept Kyle? Da hadde jo Connor aldri blitt født. Det plaget meg jævlig at de avslørte at Marcus var en maskin i trailerene. Det var jo det som skulle være den største overraskelsen i filmen! Det plaget meg også at John Connor i en av åpningsscenene i filmen dreper en halv Terminator med kuler. Dette gikk ikke i noen av de andre filmene.

Det som også plager meg litt er at de gir "McG" kontrollen over en film med budsjett på 200 millioner dollar. Hva har så denne McG gjort fra før? Vel, han er egentlig en produsent. Han har produsert TV-serier. TV-serier som "Supernatural" og "Chuck". Mannen har regissert to filmer. Charlie's Angels 1 og 2. I tillegg så har han regissert musikkvideoer, blant annet for drittbandet Offspring. Hvordan kan en mann med så lite erfaring få rundt 1,4 milliarder norske kroner mellom nevene? Det er som om jeg skulle fått regissere en film til 300 millioner kroner fordi jeg lagde en reklame for OB.

Her er sannheten: Twitter suger. Twitter er som Se og Hør, bare at du kan selv velge hvems liv du vil lese om. På Twitter leser man om kjendiser, på Facebook leser man om venner. Jeg blir fulgt av 21, noe som er utrolig. Sju av disse kjenner jeg personlig. Hva de restrerende 14 driver med aner jeg ikke. Hvem faen er Gudron Jona? eller hva med Jan Erik Borge? Og jeg kjenner definitivt ikke Jose Brando! Uansett hyggelig når mennesker følger meg, og ikke bare spam-kontoer.

Føler meg skitten og kvalm. Jeg så nettopp bildet av David Carradine (Kill Bill og Kung Fu-serien) hengende i garderoben på hotellrommet sitt. Jeg kom over det ved en tilfeldighet, jeg visste ikke at det fantes engang. Men det som er sett kan ikke bli usett, dessverre. Jeg kommer ikke til å gi deg link til bildet, hvis du vil se det så tar det ikke veldig lang tid å google seg frem til. Men vær så snill: Tenk over dette. Vil du virkelig se det? Jeg skulle ønske jeg ikke så det.

Å se Saddam var nesten litt kult når jeg så det. Som å se på Rotten når man er 13. Men nå er det ikke det samme for meg. Jeg har sett mye stygt på nettet, mye takket være 4chan (Vennligst ikke besøk denne siden hvis du vil beholde your sanity), men når det er en du vet hvem er, så blir det faktisk anderledes. Jeg påstår ikke at jeg kjenner Carradine, men du skjønner hva jeg mener.

Folk som bruker briller ser smartere ut. Det er sant. Jeg aner ikke hvorfor. For å sitere Jerry Seinfeld: "Tror vi at de har lest så mye at øynene har blitt slitt? Hvis du ser en med høreapparat tenker du ikke 'han må ha hørt mye' ?". Jeg tror jeg har knekt koden for å se bra ut med briller. Det er mange som bruker briller, men det er ikke mange som kler det. Sånn jeg ser det er det to kriterier man må oppfylle for å kle briller.


1. For å bruke store, svarte briller må du være ung. Ikke nødvendigvis kronologisk, men i det minste utseendemessig.
2. Du må ha mørkt hår. Det vil si brunt eller svart. Ingen vil se en carrot top med briller.

Ser du?

Jeg er bare et rot om dagen. Jeg har ikke trent på lenge, og jeg skriver ikke. Å blogge telles ikke som å skrive. Den eneste kvalifikasjonen man trenger for å blogge er en hjerne. Å oppsummere hva man har gjort de siste dagene er ikke et talent. Fortsatt ser jeg alt for mange blogger skrevet av folk som teknisk sett er tilbakestående. Min generasjons analfabetisme er skammelig. Vi er snart på det punktet hvor ingen kan morsmålet sitt. Halvparten av folka på min alder klarer knapt å sette sammen en setning. Ingen bryr seg lenger.

Det er som å ha et klimaklistremerke på bilen sin. Det har ikke en dritt å si så lenge du drar hjem hver kveld og fyrer opp TV-en, dataen og mobilen din. Hvis du skal stå for noe bør du stå bak det 100 %. Tror du virkelig George Bush hadde gått inn i Irak hvis han måtte vært med? Ikke gjør noe du ikke ville tålt å få.

For å hisse meg selv yttligere opp: La oss snakke om idioter et leite øyeblikk. Ooops, skrev feil, jeg mente kristne. Eller egentlig generelt teister. Jeg er en ateist, og jeg så en video på Youtube som stilte en rekke spørsmål og utfordringer til ateister. Jeg skal nå skrive spørsmålene her, og selvfølgelig svare på de etter min beste evne. Nyt.

Where do you get your morality from? And please explain your morality.
Det du selvfølgelig er ute etter her er at jeg skal innrømme at de ti bud er grunnlaget for all moral. Noe som er helt feil. Før de ti bud ble skrevet, ble folk drept og voldtatt (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) på åpen gate fordi noen ville gjøre det? Nei. Sunn fornuft er hva som bestemmer moralitet. Hvis Norge skiller stat og kirke og offisielt blir en ateistisk stat, går kriminalitet opp? Jeg kan ikke se for meg at noe i nærheten av dette skjer.

Why do you axcept evolution? Explain how you came to your conclusion.
Det finnes mer bevis for å støtte evolusjon enn det finnes bevis for å støtte alle andre skapelsesteorier samlet. Det finnes milliard på milliard med bevis for evolusjon, vi har til og med bevis for hvordan arter kan hoppe over et ledd i utviklingen. Hvor mange bevis finnes for at mennesket (Og alt annet, for den saks skyld) ble skapt? Ingen. Evolusjon er en teori i vitenskapelig sammenheng. Og at vi har et heliosentrisk planetsystem er også en teori i vitenskapelig sammenheng. Heliosentrisk betyr at planetene snurrer rundt sola.

What is the meaning and purpose of your life?
Det finnes ingen mening med livet, annet enn det jeg selv bestemmer meningen med livet mitt skal være.

What's the nicest thing you've ever done for another person?
Ingenting imponerende.

Would you kill for atheism?
Haha... Tanken slår meg når jeg får slike spørsmål. Men nei. Det finnes bare én gyldig grunn for å drepe et annet menneske: Å redde sitt eget eller andres liv.

Why are you an atheist and consider your posistion valid?
Det er det som virker naturlig. Man tror ikke på gud før man får vite at han finnes. Man blir religiøs hvis noe skjer med deg, men man er ateist hvis ingenting skjer med deg. Jeg har ingen grunn til å være religiøs, og det finnes ingen bevis for ar gud finnes.

What religion is the most dangerous in your eyes today, and in the past?
Akkurat nå: Islam. Ikke fordi de snik-islamerer Norge, men fordi muslimer er de eneste til dags dato som er villig til å ofre livet sitt for religionen sin. Fortiden: Kristendommen.

Name three peaceful religions you have no issue with.
Det verste i verden er ikke onde menn som gjør ondt, men gode menn som gjør ingenting. Å ikke kjempe for hva som er rett er ikke riktig. Religioner er onde uansett hvordan du ser på det.

What would it take to believe in god?
For meg: Ubestridelig bevis.

Would the world be a better place without religion?
Ja.

How do you feel about government and politics?
Jeg mener at mennesker er smarte nok til å gjøre sine egne valg, så jeg er Liberteaner.

If time travel was possible would you go back in time and kill Hitler or Stalin as babies to spare the millions they killed?
Nei. Vi lærer av våre feil, det er sånn mennesker er skapt. Hvis Hitler og Stalin aldri hadde levd så hadde kanskje en større og sterkere hersker kommet til makt. Tenk deg et Nazi-Tyskland med en leder som ikke var så militært tilbakestående at han hadde latt USSR være i fred. Da hadde morsmålet mitt vært tysk. Både Hitler og Stalin var drittsekker, men jeg ville ikke drept de.

Why is stem cell research so important?
Fordi det kan redde liv. Hvis du er imot å redde liv så er du en idiot som ikke bør være tillatt å kaste bort dyrebar oksygen ved å puste. Man har nå snart teknologien til å kurere blindhet på frunn av stamcelleforskning. Man kan snart vokse frem hele organer og lemmer. Man kan redde utrolige mengder liv. Og hvis du sier at man tukler med skaperverket bør du bevise at dette faktisk er skaperverk.

Is abortion evil?
Nei.

What would the circumstances need to be for you to approve of torture as an individual?
Som sagt, ikke gjør noe du ikke er villig til å få gjort mot deg. Hvis alle som torturerer er villige til å bli torturert selv før de torturerer andre, så kan de slå seg løs. Og da mener jeg ordentlig torturert, ikke i tre sekunder før du sier time out og blir sluppet fri.

Should we try to keep animals from going extinct?
Ja, hvis det er vår skyld at de holder på å bli utryddet. Som gorillaene. Men pandaer? Som ikke vil pule for å opprettholde sin egen rase? Glem det. Og vennligst glem idiotiske lover som i USA, hvor det er store områder mennesker ikke kan bo på fordi det er en sjelden dyreart som er der. Se Penn & Teller: Bullshit for nærmere informasjon.

Do you approve of capitol punishment? Explain.
Nei. At staten dreper mennesker er ikke greit. Jeg vil ikke være med på å finansiere at noen skal dø. Hvis staten henretter folk er vi alle medskyldige i drap. Myndigheten skal ikke ha makt til å drepe. Ingen skal ha den makten. Å drepe er feil, uansett hvem som gjør det. Menneskeliv er verdifult. Hva er forskjellen på at en morder sier at en skal dø og at en jury sier at en skal dø?

Do you believe in aliens, ghostst, souls, spirits? Any supernatural beings?
Aliens er ikke nødvendigvis overnaturlige. Men tror jeg på noe av dette nå i dag? Nei. Det finnes ingen bevis for noe av det. Men med tanke på antallet stjerner, solsystemer, galakser og potensielt uoppdagede galakser så vil det være usannsynlig at det ikke finnes ett annet sted i rommet hvor det finnes en mikroorganisme vi kan teknisk sett kalle "alien". Faktisk er det meget mulig. Det er nemlig store sjanser for at vi selv kommer fra en annen planet, via en meteor som kræsjet i jorda for utallige millioner år siden.

Would you sacrifice your self for a loved one with the chance you might end up in hell for being an atheist?
Ja.

Explain in detail the process of death.
Det ene sekundet er man et menneske, det neste er man et objekt. Så enkelt er det. Det er trist, men sant. Det er ingen prosess, og det er ikke noe etter liv.

This is a tricky one. Have you ever been dead?
Ehm. Nei.

No comments:

Post a Comment