Monday, September 07, 2009

Jeg røyker ikke hasj fordi jeg allerede er tilbakestående nok.

Dagens sangtips er Razorlight - In The Morning. Dagens bandtips er indiebandet The Takeover UK. Hør og nyt.

Dette står i manualen til min nye klokke: Welcome. You just bought a Nixon watch. How about that. Welcome to the Nixon side, a side that's about custom-built product, quality, and durability. We're stoked you selected one of our watches. The fact that you bought a Nixon watch means you probably can tell time, but you mey not be familiar with all the doo-dads and features of our watches. So if you're stuck, read through these instructions. Or get a friend to read them and then they can tell you what's up.


Ganske artig. Klokka er ganske rå den også. Am I right? Nixon Newton.

I forrige uke (På onsdag?) kom det ut en ny "teaser" for det kommende Modern Warfare 2. Videoen var en demonstrasjon for online-spilltypen "Flag Runner", som er Infinity Wards variant av capture the flag. Videoen kan du se her. Se i HD for å få mest ut av videoen.

Som du kanskje vet er spillets forløper, Call of Duty 4: Modern Warfare, et av mine yndlingsspill. Det kom ut for snart to år siden, og jeg spiller det fortsatt online. Det er et virkelig fantastisk spill, så det kan sies at forventningspresset er ekstremt stort for at Modern Warfare 2 skal levere varene. Og skal man dømme ut fra den siste videoen er det bare én ting å si: Holy shit.

Det ser helt latterlig bra ut. Første gangen jeg så videoen satt jeg med haka på gulvet og smilte fra øre til øre! Alt ser helt magisk ut. Når jeg ser videoen igjen blir jeg fortsatt våt i trusa, og jeg har ikke de riktige delene for å bli det. Jeg har sikkert sett videoen 20 ganger, og den er fortsatt like sinnsyk.

Jeg har mildt sagt omfavnet min indre nerd, og har faktisk lest mange analyser av videoen. Her er noen få punkter som man kanskje ikke legger merke til med en gang: Det blir "Extended Mags" på våpen: Er dette den nye "bandolier"?. Doble attatchments blir sett på slutten, samt at kastekniver kan erstatte granater. Jeg gleder meg som en drittunge! Er ikke sikker på at jeg klarer å vente i to måneder på noe som ser så sykt ut.

Denne helgen var en ganske så sosial helg. På fredag dro jeg, Robert, Niklas og Stian på kino for å se Rottenetter. Jeg husker godt første gang jeg så traileren for Rottenetter, og den så ganske heftig ut. Anmeldelsene spriket fra toer til femmer, så vi måtte jo finne ut hva selv syntes. Kort fortalt: Ikke se den på kino. Den var ekstremt skuffende, av et utall grunner, blant annet Kristoffer Joner. Men hovedrolleinnehaver Christian Rubeck, visstnok mossing, var veldig god.

På lørdag var det Island - Norge på kassa, så samme gjengen møttes hos Niklas for å ta noen rolige, noe som alltid er hyggelig. Jeg mener, hvordan kan livet bli bedre enn når man ser på fotball og drikker øl med venner? Norge ble overkjørt, som alltid, noe som la en demper på stemningen. Det er faktisk helt utrolig at en øy midt i Atlanteren som nesten har halvparten av innbyggertallet til Oslo skal være bedre enn Norge i fotball. Det er intet annet enn skammelig, og Drillo burde komme seg tilbake på eldrehjemmet.

Søndag var det igjen film som skulle sees, skrekkfilm sådan. Jeg elsker gode skrekkfilmer. Dessverre var det Robert som skulle velge film, og etter å ha sett 10 minutter av "Land of the Dead" (Eller noe lignende) ble det mytteri innad i gruppen, og vi bestemte oss for å gå til videosjappa for å låne en ny film. Valget falt på "Hatchet", en film som hadde lovord fra blant annet New York Times på forsiden. Denne må da ha levert?

Hahahaha, nei! Absolutt ikke! Det er en av de dårligste filmene jeg har sett i løpet av lang tid, og var til tider direkte pinlig. Den første halvtimen av filmen var bokstavelig talt komedie, men plutselig hadde produsentene ombestemt seg, og filmen gikk over til å bli den verste stereotypiske b-filmen jeg har sett siden jeg så "Slither" under filmmaratonet med Robert.

Apropos Filmmaratonet, så lovet jeg at den "episoden" av Steffen VS Robert skulle være oppe for lenge siden. Det er den ikke, for da hadde jeg skrevet det her. Først hadde jeg problemer med å laste opp filen her, men så trodde jeg det kanskje kunne ha noe å kjøre med mitt håpløst dårlige nett. Jeg dro derfor til Robert, som har et veldig bra nett. Dette er fordi hans stefar Pål er, sitat Robert, "*****kongen i Østfold". Sensurert for å beskytte Pål.

For å gjøre en lang historie kort: Filene gikk mye fortere opp på nettet til Pål, men de ville fortsatt ikke på internett. Etter at ca. en tredjedel av filen hadde blitt lastet opp ville den ikke mer. Det er derfor tydelig at det er en feil i videofilene. Dette gjør at hvis jeg vil ha episoden på nett, så må jeg redigere alt på nytt. Og det er lang i fra aktuelt for tiden. For det første så er jeg ganske så opptatt med å studere. For det andre så gidder jeg rett og slett ikke å se gjennom fire timer med opptak opptil flere ganger. Ikke nå.

For tiden (De siste 15 timene) koker jeg helt over med kreativitet. Jeg og Robert skal lage kortfilm. Vi har en god ide, og har en artistisk vri som kommer til å bli veldig bra. Jeg og Robert satt lenge opp natt til mandag for å diskutere og finpusse ideen. Både jeg og Robert holder på å skrive manuset, og skal sammenligne og analysere når vi er ferdig. Kan si så meget som at den det skal filmes i snø, antageligvis januar eller desember. Filmen skal ha fem personer, og allerede er fire roller besatt.

Du kan forresten sjekke en liten smakebit fra filmmaraton-episoden på YouTube hvis du søker etter SteffenVSRobert. Hvis du har en profil på YT kan du subscribe til kanalen med samme navn. Hvis du er på twitter kan du også følge SteffenVSRobert for oppdateringer om fremtidlige prosjekter, blant annet sketsjer og en mulig kortfilm.

Hvis du har noen spørsmål, kommentarer eller forslag som angår bloggen min kan du nå meg på steffen@wikhaug.net. Takk for nå!

No comments:

Post a Comment