Monday, October 19, 2009

Til vanlig er jeg en narsissist (Eller i det minste OCPD) med et hardt skall rundt meg. Jeg er skuddsikker. Så følg godt med, for dette er omtrent så ærlig som jeg kan bli.

Jeg er fylt av likegyldighet når det gjelder å blogge om dagen. Har mange notater om ting jeg kan og vil skrive om, men jeg klarer ikke bry meg. Dette er delen hvor man vanligvis sier "unnskyld", men jeg kan ikke fordra å beklage når jeg ikke angrer. Så fuck you. Oh, man det var terapeutisk. Og fuck å ta alle engelske fraser, delsetninger og ord i kursiv. Hvis du ikke klarer å lese uten å forstå forskjellen på norsk og engelsk så kan du dø i en skogsbrann.

Jada, man er litt på kanten for tiden. Er litt irritabel, og livet er sånn generelt sett under par. Vel, på en måte ikke. Det kommer helt an på dagens humør. Hvis jeg har det kjipt tenker jeg på at jeg er en 20-åring med hverken lappen eller en jobb, som fortsatt bor hjemme. Og forresten; droppa ut av universitetet. Så, ja. Har vel egentlig ikke vært der på minst en måned, men nå har jeg offisielt droppa ut. Men på en annen side kan jeg jo ikke klage. Jeg er en 20 år gammel hvit mann med perfekt helse, og jeg bor, hilsen FN, i det beste landet å bo i.

Jeg har virkelig vært utenfor meg selv den siste måneden. Jeg har sluttet å trene og gnisten som tvang meg til å skrive har forsvunnet. Har rett og slett vært litt nedenfor. Jeg har tenkt mye på fremtiden, og har blitt pinlig klar over at jeg på ett eller annet tidspunkt må skaffe meg en jobb. Men å jobbe i kassa på Rimi? Faen heller... Det som plager meg ved den tanken er ikke det faktum at det er den laveste jobben på markedet. Det er en jobb enhver ape/robot kunne gjort. Det gjør meg ingenting, jeg krøyp gjennom mer enn nok gjørme i militæret. Det som plager meg med det er at det er så langt under meg. Ikke bare nå, men også potensialet jeg vet ligger inni meg et eller annet sted. Jeg har bare ikke funnet det ennå.

Det er ikke det at jeg tror jeg er smartere enn alle andre. Det er det at jeg vet alle andre er dummere enn meg. Og fuck you før du sier at jeg glorifiserer meg selv. Fuck you. Har du sett rundt deg i det siste? Verden er fylt med retards. Jeg er sikker på at nærmere 50 % av jordas befolkning er psykisk utviklingshemmet. Hvordan kan du ellers forklare at Paris Hilton er kjendis? Hvordan kan du ellers forklare at noen som helst tjener penger på rap?

Og hvordan forklarer du ellers medienes sjokk over at Letterman har feia over et par ansatte i løpet av de 78 åra han har jobba i TV? 100 millioner amerikanere har ikke forsikring, de har tolv trilliarder dollar (faktisk sum) i nasjonal gjeld, 9.8 % arbeidsledighet og en isbre på sydpolen er i ferd med å smelte. 48% av U.S.A.s strømforsyning kommer fra kull. Men du kan ikke bruke alt av kullet, og dette skaper hvert år 130 millioner tonn potensielt helsefarlig avfall i året, bare i U.S.A. Har amerikanske medier virkelig ingenting bedre å skrive om?

Hvordan kan du ellers forklare religion? Jeg har snakka om religion en milliard ganger, men ærlig talt. Hvis du tror bibelen er en bok full av bokstavelige historier, så må du være en komplett idiot. Da må du være langt borte mentalt at man kan plukke ut øynene dine uten at du merker det. Tror du virkelig "Jesus" kommer ned fra en sky på apokalypsen og redder alle kristne? Nei, din idiot. Frelse er noe de la til i bibelen for å få deg til å bli kristen. Hvis jeg, for to tusen år siden, hadde startet en religion som er helt lik kristendommen, men uten frelse, tror du virkelig at det hadde tatt av? "Vær snill og god, ikke drep noen, og tilbe meg. Og når du dør kommer du til å råtne og bli til jord."

Det sier seg selv at ingen hadde hatt bilder av meg på korset 2000 år senere. Herregud. Og tror du virkelig at Noa fylte opp partybåten sin med to av alle 300 millioner arter? Det fantes tilfeldigvis 300 millioner forskjellige dyr utenfor døra til Noa? Kødder du?! Det gjør meg fly forbanna! 600 millioner dyr på én båt?!  Den hadde jo vært på størrelse med afrika! Og forresten står det i bibelen at Noa ikke tok med noen insekter, så hvordan de overlevde 40 dager med flom når det står at havnivået var over de høyeste fjellene er ganske tricky å forklare. Jævla retards.

Det verste er at kristne faktisk sitter og ler av ateister. De tror at vi er de som driter seg ut. De prøver desperat å finne hull i evolusjonsteorien, og det er akkurat der de driter seg ut. Ateisme er begrunnet med vitenskap! Biologi, arkeologi, sosiologi, thermodynamics, strengteori, og så videre. Religion er basert på blind tro. De har ingen bevis for noe som helst. Jesus og Moses? De blir ikke nevnt i noen andre tekster enn bibelen, til tross for at det bodde plenty av historikere i midtøsten for to tusen år siden. Jeg vet at hvis jeg hadde vært en historiker, så hadde jeg tenkt at det var ganske viktig å i det minste nevne at guds sønn, som helbreder de syke og står opp fra de døde, eksisterte.

Men det er egentlig ikke det at jeg vet at jeg er smartere enn de fleste, i det minste de på min alder. Min generasjon består av retards. For det meste. 99% av dagens 20-åringer vet hvem Paris Hilton er, men kun 1% vet hvem Norman Borlaug var. Det som plager meg med en jobb i en kasse er at det ikke gir meg noe. Jeg føler at jeg har noe å bidra med. Jeg kan ikke opplyse mennesker som deg selv om religiøse dogmer når jeg jobber 10 timer om dagen på Rimi. Jeg må ha noe som utfordrer meg.

Jeg tror nemlig det er en av grunnene til at jeg gjorde det så bra i militæret som jeg gjorde. Ikke bare var det fysisk prøvende, det var selvfølgelig også, til tider, psykisk tøft. Mye også fordi at Echos nestlagfører, idioten Sørensen, var totalt ubrukelig og var borte fra stort sett alt på grunn av enten korporalkurs eller tillitsmannordningen. Han var borte fra tremila, 1,5-mila, mestringsøvelsen, Øvelse Bekjemp, infanteriløpet og mer. Dette gjorde meg til fungerende nestlagfører, og til tider fungerende lagfører. Og hvis du ikke tror meg er jeg mer enn villig til å legge inn tjenesteuttalelsen min her. Den er full av superlativer.

Med det i hodet har jeg vurdert å ta en tur tilbake til militærlivet. Først sjekket jeg mulighetene for å tjenestegjøre for HV i Afghanistan, men til min store skuffelse må man være minst 25 år for å gjøre dette. Ikke rart HV søker folk til utenlandstjeneste hele tiden når de utelukker de som er i best form og er mest motiverte. Det er heller ikke utenkelig at jeg søker befalskole bare for å se om jeg takler det. Det er mulig jeg romantiserer førstegangstjenesten min, men det var en jævla bra tropp, og jeg hadde ikke hatt noe imot å ha et fult år med den troppen. Tvert imot tror jeg at jeg hadde foretrukket det over de seks månedene vi fikk.

Where does that leave me? Jeg er ung, frisk, gløgg og ikke redd for fysiske utfordringer. Jeg klarer meg godt fysisk, men jeg synes jeg har demonstrert gjennom denne bloggen at jeg er sterkest mentalt. Tre år med rabiat skribling, bitch. Jeg har et godt ordforråd, er artikulert, er veldig glad i å lære idioter hva som er opp og ned, og jeg er konstant rasende forbanna på ett eller annet. Enten det er at Obama vant Nobels Fredspris når han ble nominert etter å ha vært president i 11 dager, eller at skolisser på død og liv skal være 50 centimeter lange. Hva faen? Jeg må knyte dobbelknute, surre lissa en fire-fem ganger rundt ankelen og så knyte på nytt og likevel subber lissa i bakken!

Jeg tror jeg må ha en jobb hvor jeg kan si min mening om ubrukelige ting for å få utnyttet mine egenskaper til det fulle. Å få betalt for å blogge hadde vært perfekt. Hvis noen kjenner noen innenfor hvilket som helst medium (TV, film, avis, radio osv) som trenger en kommentator som kan bli forbanna på en gråstein, vennligst ta kontakt på steffen@wikhaug.net.

1 comment:

  1. Trist å høre at du ikke helt finner ut av ting, Steffen. Du har ikke vurdert andre retninger på universitetet eller på andre skoler? Håper du finner noe å satse på. Du har helt rett, du er smartere enn veldig mange. Håper bare du får brukt det til noe du trives med :)

    ReplyDelete